Počet záznamů: 1  

Studie pole proudění v oblasti městské křižovatky

  1. 1.
    0047412 - ÚT 2007 RIV CZ cze C - Konferenční příspěvek (zahraniční konf.)
    Kellnerová, Radka - Jaňour, Zbyněk
    Studie pole proudění v oblasti městské křižovatky.
    [Study of velocity field in crossroads areas.]
    Experimental fluid mechanics 2006. Liberec: Technická universita-Liberec, 2006 - (Vít, T.; Dančová, P.; Dvořák, V.), s. 223-226. ISBN 80-7372-141-4.
    [Experimental Fluid Mechanics 2006. Liberec (CZ), 06.12.2006-07.12.2006]
    Grant CEP: GA ČR(CZ) GA205/04/0311; GA MŠMT OC 723.002
    Výzkumný záměr: CEZ:AV0Z20760514
    Klíčová slova: wind tunnel * velocity field * vertical vortex
    Kód oboru RIV: DG - Vědy o atmosféře, meteorologie

    Cílem projektu je prozkoumat vliv okrajových podmínek na šíření pasivní příměsi uvnitř městské zástavby. Model městské zástavby byl sestaven z geometricky jednoduchých elementů, které představovaly obecně známé činžovní domy, typické v Evropě. Byly zvoleny 3 nejčastější uspořádání křižovatek: křížové (ve tvaru X), ve tvaru T a ve tvaru zešikmeného T. Projekt je v počáteční fázi, v současné době jsou k dispozici výsledky z uspořádání křižovatky ve tvaru T. Experiment byl proveden v aerodynamickém tunelu UT AVČR v Novém Kníně. První výsledky vertikálních polí rychlosti naznačují oblast vysokých Reynoldsových tečných napětí záporného znaménka v blízkosti centra křižovatky, a naopak proudové pole slabší, než jaké bylo naměřeno ve více vzdálenějších oblastech uličních kaňonů. V určité vzdálenosti od křižovatky se vytváří uzavřená recirkulační zóna. S rostoucí vzdáleností od křižovatky dochází též k posunu centra zóny směrem proti nabíhajícímu proudění a nahoru.

    The aim of this project is to study the influence of boundary conditions on contaminant spreading in a urban area model. The urban area model was composed of simple elements shapes of crossroads: X-shaped, T-shaped and skew intersection. The project at the beginning - by now only results for T-shaped crossroads are available. The experiment took place in an environmental aerodynamics tunnel IT AS CR in Nový Knín. First results show accumulation of high values of Reynolds stress above the area of crossroads center, whereas the velocity field is weaker when compared with more remote area. In specific distance from the intersection the recirculating zone appears. With increasing distance from intersection the center of zone moves counter main flow and up.
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0138330

     
     
Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.