Počet záznamů: 1  

Nestandardní vzdělávací dráhy a vzdělanostní nerovnosti: počítačová simulace toho, co by bylo kdyby...

  1. 1.
    0000540 - SOÚ 2006 RIV cze U - Uspořádání akce
    Kreidl, Martin - Stachová, Jana
    Nestandardní vzdělávací dráhy a vzdělanostní nerovnosti: počítačová simulace toho, co by bylo kdyby.
    [Non-standard Educational Trajectories and Education Inequalities.]
    [Praha, 28.04.2005, (W-CST 16/0)]
    Výzkumný záměr: CEZ:AV0Z70280505
    Klíčová slova: non-standard education trajectories * education inequalities
    Kód oboru RIV: AO - Sociologie, demografie

    Práce studuje dopad nestandardních vzdělávacích drah ne nerovnost v distribuci a alokaci dosaženého vzdělání. Pomoci multivariačních modelovacích technik, počítačové simulace a metody párováni podle propenzitních skórů (propensity score matching) ukazuje, že nestandardní vzdělávací dráhy nabízely nižší šance na dosazeni maturity a vstup na VS, ale tyto šance byly méně stratifikované podle socioekonomického zázemí studentů. Zdá se, že nižší šance na dosažení vzdělání v nestandardních dráhách je způsobena samotným vzdělávacím procesem a ne samovýběrem jistých skupin studentu do těchto trajektorií.

    This paper analyzes the effect of non-standard education trajectories on inequalities in the distribution and allocation of schooling. It employs multivariate statistical techniques, statistical simulations, and propensity score matching techniques and shows that non-standard trajectories offer lower chances for attainment, but those chances are less stratified on socioeconomic background characteristics. It appears that the lower attainment chances in nonstandard trajectories are a result of the curricula and not of self-selection of specific students into non-standard trajectories.
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0017766

     
     
Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.