Počet záznamů: 1
Nestandardní vzdělávací dráhy a vzdělanostní nerovnosti: počítačová simulace toho, co by bylo kdyby...
- 1.0000540 - SOÚ 2006 RIV cze U - Uspořádání akce
Kreidl, Martin - Stachová, Jana
Nestandardní vzdělávací dráhy a vzdělanostní nerovnosti: počítačová simulace toho, co by bylo kdyby.
[Non-standard Educational Trajectories and Education Inequalities.]
[Praha, 28.04.2005, (W-CST 16/0)]
Výzkumný záměr: CEZ:AV0Z70280505
Klíčová slova: non-standard education trajectories * education inequalities
Kód oboru RIV: AO - Sociologie, demografie
Práce studuje dopad nestandardních vzdělávacích drah ne nerovnost v distribuci a alokaci dosaženého vzdělání. Pomoci multivariačních modelovacích technik, počítačové simulace a metody párováni podle propenzitních skórů (propensity score matching) ukazuje, že nestandardní vzdělávací dráhy nabízely nižší šance na dosazeni maturity a vstup na VS, ale tyto šance byly méně stratifikované podle socioekonomického zázemí studentů. Zdá se, že nižší šance na dosažení vzdělání v nestandardních dráhách je způsobena samotným vzdělávacím procesem a ne samovýběrem jistých skupin studentu do těchto trajektorií.
This paper analyzes the effect of non-standard education trajectories on inequalities in the distribution and allocation of schooling. It employs multivariate statistical techniques, statistical simulations, and propensity score matching techniques and shows that non-standard trajectories offer lower chances for attainment, but those chances are less stratified on socioeconomic background characteristics. It appears that the lower attainment chances in nonstandard trajectories are a result of the curricula and not of self-selection of specific students into non-standard trajectories.
Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0017766
Počet záznamů: 1