Number of the records: 1  

High power laser interaction with single and double layer targets

  1. 1.
    0025659 - FZÚ 2006 RIV PL eng J - Journal Article
    Borodziuk, S. - Demchenko, N. N. - Gus'kov, S. Yu. - Jungwirth, Karel - Kálal, M. - Kasperczuk, A. - Kondrashov, V. N. - Králiková, Božena - Krouský, Eduard - Limpouch, Jiří - Mašek, Karel - Pisarczyk, P. - Pisarczyk, T. - Pfeifer, Miroslav - Rohlena, Karel - Rozanov, V. B. - Skála, Jiří - Ullschmied, Jiří
    High power laser interaction with single and double layer targets.
    [Interakce intenzívního laserového záření s jednoduchými a dvojitými terčíky.]
    Optica Applicata. Roč. 35, č. 2 (2005), s. 241-262. ISSN 0078-5466. E-ISSN 1899-7015
    R&D Projects: GA MŠMT(CZ) LN00A100; GA AV ČR(CZ) KSK2043105
    Grant - others:EU(XE) HPRI-CT-1999-00053; RFBR(RU) 02-02-16966; IAEA(XE) 11655/RBF; INTAS(XX) 01-0572
    Institutional research plan: CEZ:AV0Z10100523; CEZ:AV0Z20430508
    Keywords : laser produced plasma * three-frame interferometry * macroparticle * single and double targets * crater * shock wave * laser energy absorption
    Subject RIV: BH - Optics, Masers, Lasers
    Impact factor: 0.459, year: 2005

    Results of extended complementary experimental and computer simulation studies of craters formation produced by high power laser in single and double layer targets are presented. The 3-frame interferometry was employed to investigate the plasma dynamics by means of the electron density distribution time development, as well as the disk and foil fragments velocity measurements.

    Jsou uvedeny výsledky rozšířeného komplementárního experimentálního a numerického studia procesu vytváření kráterů při interakci intenzívního laserového záření s jednoduchými a dvojitými terči. Při studiu dynamiky plazmatu pomocí rozdělení elektronové hustoty v závislosti na čase a rychlostí urychlených folií nebo kotoučů byla použita metoda 3-kanálové interferometrie.
    Permanent Link: http://hdl.handle.net/11104/0116030

     
     
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.