Počet záznamů: 1

Seizmická experimentální měření v blízké zóně na tunelech IV. železničního koridoru

  1. 1.
    0365925 - UGN-S 2012 RIV SK cze C - Konferenční příspěvek (zahraniční konf.)
    Stolárik, Martin - Kaláb, Zdeněk
    Seizmická experimentální měření v blízké zóně na tunelech IV. železničního koridoru.
    [Seismological eexperimental measurement on tunnels on the National Railway Corridor IV in near zone.]
    Proceedings of the International Conference on Dynamics of Civil Engineering and Transport Structures and Wind Engineering /5./. Žilina: Žilinská univerzita v Žiline, 2011, s. 67-70. ISBN 978-80-554-0354-0.
    [Dynamika stavebných a dopravných konštrukcií a veterné inžinierstvo DYN-WIND´2011. Jasná pod Chopkom (SK), 30.05.2011-02.06.2011]
    Grant CEP: GA ČR(CZ) GA105/09/1415
    Výzkumný záměr: CEZ:AV0Z30860518
    Klíčová slova: seismological measurement * near zone * blasting operation
    Kód oboru RIV: DC - Seismologie, vulkanologie a struktura Země

    V průběhu modernizace úseku trati Votice-Benešov u Prahy ležícím na budovaném IV. železničního koridoru, jehož součástí je také výstavba čtyř ražených tunelů, bylo provedeno Ústavem geoniky, AVČR v.v několik unikátních experimentálních seizmických měření odezvy trhací práce. Senzory měřících aparatur byly umístěny v malých vzdálenostech od zdroje kmitání (v tzv. blízké zóně) na počvě tunelu. V našem případě byl nejbližší senzor umístěn jen 6,5 m od zdroje. V příspěvku budou představeny výsledky těchto experimentálních měření, které byly realizovány jako součást rozsáhlejšího výzkumu odezvy trhacích prací v blízké zóně na mělce vedených tunelech.

    Staff of Institute of Geonics of the Academy of Sciences of the Czech Republic realised several unique experimental measurements of seismic response of blasting operation. These blasts were performed during driving of tunnels in frame of modernization of the Votice-Benešov u Prahy rail track on the National Railway Corridor IV. Seismological experiments were concentrated on vibration effect in near zone, i.e. first tens of meters. All sensors were placed on bottom of tunnel. The nearest sensor was located in distance 6.5 m from source of vibrations. This paper presents selected results of experimental measurements and their interpretation, especially relation between distances and maximum of velocity amplitudes.
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0201052