Počet záznamů: 1

Interakce rodiny a školy pohledem matek

  1. 1.
    0346642 - SOU-Z 2011 RIV CZ cze J - Článek v odborném periodiku
    Vojtíšková, Kateřina
    Interakce rodiny a školy pohledem matek.
    [Family–School Interactions from a Mother´s Point of View.]
    Pedagogika. Roč. 60, č. 2 (2010), s. 115-126 ISSN 0031-3815
    Grant CEP: GA MŠk 2D06014
    Výzkumný záměr: CEZ:AV0Z70280505
    Klíčová slova: focus groups * family * secondary education
    Kód oboru RIV: AO - Sociologie, demografie

    Text se zabývá problematikou vztahu rodiny a školy z hlediska sociálních nerovností. Čerpá ze skupinových diskuzí, jejichž účastnicemi byly matky 14 a 15letých dětí. Na základě analýzy jejich výpovědí o řešení školních problémů identifikuje čtyři hlavní v nich zmiňované problémy: chování dětí, kvalita výuky na školách, vztahy učitelů k dětem a porozuměním na školách. Upozorňuje na souvislost mezi vzděláním rodičů a tím, jaké školní problémy matky v diskuzi zmínily, jak popisovaly průběh jednání a způsob komunikace se zástupci škol, a jak úspěšné byly rodiny při řešení daných problémů.

    The quality of the family-school relationship is considered to be one of the key factors influencing the school achievement of children. As such it contributes to processes of inter-generational reproduction of education opportunity and differential advantages among children (Katrňák 2004, Lareau 2003). The text focuses on the description of situations where family and school are in conflict, the mother´s account of parent participation, and the process and outcome of parent-school interaction. The results show how different styles of representation of school conflicts and different approaches to solving conflicts on the side of patents are connected with differences in family cultural capital.
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0187612