Počet záznamů: 1  

Indirect reciprocity and strategic reputation building in an experimental helping game

  1. 1.
    0331498 - NHÚ 2010 RIV US eng J - Článek v odborném periodiku
    Engelmann, Dirk - Fischbacher, U.
    Indirect reciprocity and strategic reputation building in an experimental helping game.
    Games and Economic Behavior. Roč. 67, č. 2 (2009), s. 399-407. ISSN 0899-8256. E-ISSN 1090-2473
    Výzkumný záměr: CEZ:AV0Z70850503
    Klíčová slova: indirect reciprocity * reputation * experimental economics
    Kód oboru RIV: AH - Ekonomie
    Impakt faktor: 1.239, rok: 2009

    We study indirect reciprocity and strategic reputation building in an experimental helping game. At any time only half of the subjects can build a reputation. This allows us to study both pure indirect reciprocity that is not contaminated by strategic reputation building and the impact of incentives for strategic reputation building on the helping rate.
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0176996

     
    Název souboruStaženoVelikostKomentářVerzePřístup
    0331498_IR.pdf0771.9 KBAutorský postprintvyžádat
     
Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.