Počet záznamů: 1

Following the Path of the Teacher´s Development: Joint Reflection

  1. 1.
    0326430 - MU-W 2010 RIV PL eng J - Článek v odborném periodiku
    Hošpesová, A. - Tichá, Marie
    Following the Path of the Teacher´s Development: Joint Reflection.
    [Po stopách rozvíjení učitelů: společná reflexe.]
    New Educational Review. Roč. 17, č. 1 (2009), s. 212-232 ISSN 1732-6729
    Grant CEP: GA ČR(CZ) GA406/08/0710
    Výzkumný záměr: CEZ:AV0Z10190503
    Klíčová slova: primary school teachers * teachers´competences * qualified joint reflection
    Kód oboru RIV: AM - Pedagogika a školství
    Impakt faktor: 0.064, rok: 2009

    Results of recent educational research support the notion that the key to increasing students´knowledge is the competence of their teachers. We discuss (a) the concept of pedagogical competences needed in mathematics education and the possibilities of their cultivation and development and (b) qualified joint reflection as a competence and as a way to competence cultivation. We illustrate the development of several teachers´professionalism by a selection of episodes from their teaching.

    Výsledky současného výzkumu vzdělávání podporují myšlenku, že klíčem k hlubším znalostem žáků je zkvalitnění kompetencí jejich učitelů. V článku se zabýváme (a) pedagogickými kompetencemi potřebnými v matematickém vzdělávání a možnostmi jejich kultivace a (b) kvalifikovanou společnou reflexí jako jednou z kompetencí i jako jednou z cest, jak kompetence kultivovat. Rozvíjení profesních kompetencí několika učitelek ilustrujeme několika epizodami z jejich vyučování.
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0173537