Number of the records: 1
Názvy společností a jejich vliv na výkonnost firem
- 1.
SYSNO ASEP 0503236 Document Type J - Journal Article R&D Document Type Journal Article Subsidiary J Článek ve WOS Title Názvy společností a jejich vliv na výkonnost firem Title Corporate names and performance Author(s) Hanousek, Jan (NHU-C) RID
Jurajda, Štěpán (NHU-C) RIDSource Title Politická ekonomie. - : Vysoká škola ekonomická v Praze - ISSN 0032-3233
Roč. 66, č. 6 (2018), s. 671-688Number of pages 18 s. Language cze - Czech Country CZ - Czech Republic Keywords brand name ; onomastics ; order effects Subject RIV AH - Economics OECD category Applied Economics, Econometrics R&D Projects GA18-18509S GA ČR - Czech Science Foundation (CSF) Institutional support NHU-C - Progres-Q24 UT WOS 000455235500001 EID SCOPUS 85062529237 DOI 10.18267/j.polek.1218 Annotation Poskytujeme první detailní analýzu vlivu abecedního pořadí na výkonnost firem, založenou na datech shromážděných za téměř dvě desetiletí a pokrývající tři hlavní skupiny evropských jazyků. Také měříme vliv použití anglických slov v názvech společností v neanglicky mluvících zemích, vliv názvů, které obsahují „národní“ (vlastenecké) slovo a vliv jednoduchých jazykových charakteristik, které byly dříve zkoumané v literatuře týkající se marketingu názvů značek. Zjišťujeme, že abecední pořadí má vliv na různé indikátory výkonnosti firmy v několika evropských zemích, zejména v odvětvích s přímou vazbou na zákazníky. Vliv abecedního pořadí odráží neefektivity trhu, je nejsilnější v zemích mluvících románskými a slovanskými jazyky a méně významný v germánsky mluvících zemích. „Národní“ slova se pojí s výrazně vyšším růstem tržeb např. v Polsku, Francii a Norsku. V naší další práci se hodláme zaměřit na prohloubení analýzy prezentované v tomto článku. Chceme studovat zejména případy, ve kterých pozorujeme vliv abecedního pořadí, a prozkoumat mechanismy, kterými mohou názvy firem ovlivňovat svou ekonomickou výkonnost. Je možné například pomocí abecedního pořadí predikovat počet výsledků vyhledávání názvu firmy pomocí Googlu? Také plánujeme provést analýzy pro jednotlivá odvětví a propojit je s problematikou vyhledávání v adresářích a se strukturou prodejů v odvětvích. Description in English We provide systematic evidence of the effect of alphabetical sorting on corporate performance based on over a decade of data covering seventeen EU countries in three European language
families. We also measure the effects of using English words in a corporate name in a non-Englishspeaking country, of a corporate name containing a ‘national‘ (patriotic) word, and of simple linguistic properties highlighted in the brand-name marketing literature. Using multiple measures of corporate performance, we find companies sorted low in the alphabet to be less successful in several European countries, particularly in services. ‘National‘ words are associated with substantially higher sales growth in, e.g., Poland, Norway, France and Spain, while the use of English words in company names curbs (fosters) sales growth in Romance- (Slavic-) language countries.Workplace Economics Institute - CERGE Contact Tomáš Pavela, pavela@cerge-ei.cz, Tel.: 224 005 122 Year of Publishing 2019
Number of the records: 1