Number of the records: 1  

Názvy společností a jejich vliv na výkonnost firem

  1. 1.
    SYSNO ASEP0503236
    Document TypeJ - Journal Article
    R&D Document TypeJournal Article
    Subsidiary JČlánek ve WOS
    TitleNázvy společností a jejich vliv na výkonnost firem
    TitleCorporate names and performance
    Author(s) Hanousek, Jan (NHU-C) RID
    Jurajda, Štěpán (NHU-C) RID
    Source TitlePolitická ekonomie. - : Vysoká škola ekonomická v Praze - ISSN 0032-3233
    Roč. 66, č. 6 (2018), s. 671-688
    Number of pages18 s.
    Languagecze - Czech
    CountryCZ - Czech Republic
    Keywordsbrand name ; onomastics ; order effects
    Subject RIVAH - Economics
    OECD categoryApplied Economics, Econometrics
    R&D ProjectsGA18-18509S GA ČR - Czech Science Foundation (CSF)
    Institutional supportNHU-C - Progres-Q24
    UT WOS000455235500001
    EID SCOPUS85062529237
    DOI10.18267/j.polek.1218
    AnnotationPoskytujeme první detailní analýzu vlivu abecedního pořadí na výkonnost firem, založenou na datech shromážděných za téměř dvě desetiletí a pokrývající tři hlavní skupiny evropských jazyků. Také měříme vliv použití anglických slov v názvech společností v neanglicky mluvících zemích, vliv názvů, které obsahují „národní“ (vlastenecké) slovo a vliv jednoduchých jazykových charakteristik, které byly dříve zkoumané v literatuře týkající se marketingu názvů značek. Zjišťujeme, že abecední pořadí má vliv na různé indikátory výkonnosti firmy v několika evropských zemích, zejména v odvětvích s přímou vazbou na zákazníky. Vliv abecedního pořadí odráží neefektivity trhu, je nejsilnější v zemích mluvících románskými a slovanskými jazyky a méně významný v germánsky mluvících zemích. „Národní“ slova se pojí s výrazně vyšším růstem tržeb např. v Polsku, Francii a Norsku. V naší další práci se hodláme zaměřit na prohloubení analýzy prezentované v tomto článku. Chceme studovat zejména případy, ve kterých pozorujeme vliv abecedního pořadí, a prozkoumat mechanismy, kterými mohou názvy firem ovlivňovat svou ekonomickou výkonnost. Je možné například pomocí abecedního pořadí predikovat počet výsledků vyhledávání názvu firmy pomocí Googlu? Také plánujeme provést analýzy pro jednotlivá odvětví a propojit je s problematikou vyhledávání v adresářích a se strukturou prodejů v odvětvích.
    Description in EnglishWe provide systematic evidence of the effect of alphabetical sorting on corporate performance based on over a decade of data covering seventeen EU countries in three European language
    families. We also measure the effects of using English words in a corporate name in a non-Englishspeaking country, of a corporate name containing a ‘national‘ (patriotic) word, and of simple linguistic properties highlighted in the brand-name marketing literature. Using multiple measures of corporate performance, we find companies sorted low in the alphabet to be less successful in several European countries, particularly in services. ‘National‘ words are associated with substantially higher sales growth in, e.g., Poland, Norway, France and Spain, while the use of English words in company names curbs (fosters) sales growth in Romance- (Slavic-) language countries.
    WorkplaceEconomics Institute - CERGE
    ContactTomáš Pavela, pavela@cerge-ei.cz, Tel.: 224 005 122
    Year of Publishing2019
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.