Number of the records: 1  

Proměny frontispisů v bohemikální nenáboženské literatuře 17. století s ohledem na obchodní strategie českých a moravských tiskařů, nakladatelů a knihkupců

  1. 1.
    SYSNO ASEP0455424
    Document TypeC - Proceedings Paper (int. conf.)
    R&D Document TypeConference Paper
    TitleProměny frontispisů v bohemikální nenáboženské literatuře 17. století s ohledem na obchodní strategie českých a moravských tiskařů, nakladatelů a knihkupců
    TitleThe Changes of the Frontispieces in the Bohemical Unreligious Literature of the 17th Century with Regard to Marketing Strategies of the Czech and Moravian Printers, Publishers and Booksellers
    Author(s) Beránková, Hana (KNAV-K)
    Number of authors1
    Source TitleK výzkumu zámeckých, měšťanských a církevních knihoven. Knihy v proměnách času /6./. - České Budějovice : Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Filozofická fakulta, Ústav romanistiky, 2015 / Radimská J. - ISBN 978-80-7394-542-8
    Pagess. 37-65
    Number of pages29 s.
    Publication formPrint - P
    ActionK výzkumu zámeckých, měšťanských a církevních knihoven. Knihy v proměnách času /6./
    Event date23.10.2014-26.10.2014
    VEvent locationČeský Krumlov
    CountryCZ - Czech Republic
    Event typeEUR
    Languagecze - Czech
    CountryCZ - Czech Republic
    Keywordsfrontispieces ; book illustrations ; marketing strategies ; book culture
    Subject RIVAB - History
    Institutional supportKNAV-K - RVO:67985971
    AnnotationPříspěvek je zaměřen na komplexní analýzu frontispisů (specifických knižních ilustrací barokního období umístěných před titulním listem), vyskytujících se v nenáboženských tiscích vytištěných v českých zemích v 17. století, a to zejména s ohledem na marketingové strategie českých a moravských tiskařů, nakladatelů a knihkupců.
    Description in EnglishThe article deals with the complex analysis of the frontispieces (specific type of baroque book illustrations placed in front of the title page)found in Bohemical nonreligious literature of the 17th century with special regard to marketing strategies of the Czech and Moravian printers, publishers and booksellers.
    WorkplaceLibrary of ASCR
    Contactarl@lib.cas.cz, Tel.: 221 403 471
    Year of Publishing2016
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.