Number of the records: 1  

Rozdíly v matematické a čtenářské gramotnosti chlapců a dívek a raná selekce: trendy v obou zemích po rozdělení Československa

  1. 1.
    SYSNO ASEP0433359
    Document TypeJ - Journal Article
    R&D Document TypeJournal Article
    Subsidiary JČlánek ve SCOPUS
    TitleRozdíly v matematické a čtenářské gramotnosti chlapců a dívek a raná selekce: trendy v obou zemích po rozdělení Československa
    TitleGender gap in mathematical and reading literacy and early tracking: trends in both countries after the dissolution of Czechoslovakia
    Author(s) Federičová, Miroslava (NHU-N) RID
    Münich, Daniel (NHU-N) RID
    Source TitleOrbis scholae - ISSN 1802-4637
    Roč. 8, č. 1 (2014), s. 27-45
    Number of pages19 s.
    Publication formPrint - P
    Languagecze - Czech
    CountryCZ - Czech Republic
    Keywordsgender gap ; education ; reading and mathematical literacy
    Subject RIVAO - Sociology, Demography
    R&D ProjectsGBP402/12/G130 GA ČR - Czech Science Foundation (CSF)
    Institutional supportNHU-N - RVO:67985998
    EID SCOPUS84907985500
    AnnotationS využitím mezinárodních šetření TIMSS, PIRLS a PISA mapujeme trendy vývoje genderových rozdílů ve čtenářské a matematické gramotnosti žáků v České a Slovenské republice v posledních více než deseti letech. Sledujeme vývoj jak průřezově na úrovni 4. a 8. až 9. ročníků, tak podle prostupu žákovských kohort vzdělávacím systémem.
    Description in EnglishUsing international surveys TIMSS, PIRLS, and PISA, we explore the trends in gender gaps in reading and mathematical literacy in the Czech and Slovak Republic during more than last decade. We explore the trends in the cross-sectional dimension at the 4th, and 8th to 9th grades and also at the cohort dimension as pupils’ cohorts passed through the educational system.
    WorkplaceEconomics Institute
    ContactTomáš Pavela, pavela@cerge-ei.cz, Tel.: 224 005 122
    Year of Publishing2015
    Electronic addresshttp://www.orbisscholae.cz/archiv/2014/2014_1_02.pdf
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.