Number of the records: 1
Rozdíly v matematické a čtenářské gramotnosti chlapců a dívek a raná selekce: trendy v obou zemích po rozdělení Československa
- 1.
SYSNO ASEP 0433359 Document Type J - Journal Article R&D Document Type Journal Article Subsidiary J Článek ve SCOPUS Title Rozdíly v matematické a čtenářské gramotnosti chlapců a dívek a raná selekce: trendy v obou zemích po rozdělení Československa Title Gender gap in mathematical and reading literacy and early tracking: trends in both countries after the dissolution of Czechoslovakia Author(s) Federičová, Miroslava (NHU-N) RID
Münich, Daniel (NHU-N) RIDSource Title Orbis scholae - ISSN 1802-4637
Roč. 8, č. 1 (2014), s. 27-45Number of pages 19 s. Publication form Print - P Language cze - Czech Country CZ - Czech Republic Keywords gender gap ; education ; reading and mathematical literacy Subject RIV AO - Sociology, Demography R&D Projects GBP402/12/G130 GA ČR - Czech Science Foundation (CSF) Institutional support NHU-N - RVO:67985998 EID SCOPUS 84907985500 Annotation S využitím mezinárodních šetření TIMSS, PIRLS a PISA mapujeme trendy vývoje genderových rozdílů ve čtenářské a matematické gramotnosti žáků v České a Slovenské republice v posledních více než deseti letech. Sledujeme vývoj jak průřezově na úrovni 4. a 8. až 9. ročníků, tak podle prostupu žákovských kohort vzdělávacím systémem. Description in English Using international surveys TIMSS, PIRLS, and PISA, we explore the trends in gender gaps in reading and mathematical literacy in the Czech and Slovak Republic during more than last decade. We explore the trends in the cross-sectional dimension at the 4th, and 8th to 9th grades and also at the cohort dimension as pupils’ cohorts passed through the educational system. Workplace Economics Institute Contact Tomáš Pavela, pavela@cerge-ei.cz, Tel.: 224 005 122 Year of Publishing 2015 Electronic address http://www.orbisscholae.cz/archiv/2014/2014_1_02.pdf
Number of the records: 1