Number of the records: 1  

Detekce prokluzu kola a odhad rychlosti kolejového vozidla s užitím Kalmanova filtru

  1. 1.
    SYSNO ASEP0411343
    Document TypeC - Proceedings Paper (int. conf.)
    R&D Document TypeConference Paper
    TitleDetekce prokluzu kola a odhad rychlosti kolejového vozidla s užitím Kalmanova filtru
    TitleTire spinning detection and vehicle velocity estimation using Kalman filter
    Author(s) Holub, O. (CZ)
    Augusta, Petr (UTIA-B) RID
    Roubal, J. (CZ)
    Hurák, Z. (CZ)
    Issue dataBratislava: Slovak University of Technology, 2005
    ISBN80-227-2235-9
    Source TitleProceedings of the 15th International Conference on Process Control 2005
    Pagess. 1311-1315
    Number of pages6 s.
    Publication formCD-ROM - CD-ROM
    ActionProcess Control 2005
    Event date07.06.2005-10.06.2005
    VEvent locationŠtrbské Pleso
    CountrySK - Slovakia
    Event typeEUR
    Languagecze - Czech
    CountrySK - Slovakia
    Keywordstrack vehicle ; tire spinning detecten ; Kalman filter
    Subject RIVBC - Control Systems Theory
    R&D Projects1M0567 GA MŠMT - Ministry of Education, Youth and Sports (MEYS)
    CEZAV0Z10750506 - UTIA-B (2005-2011)
    AnnotationKolejová vozidla, vedle svých výhod, jako např. malý jízdní odpor, mají zásadní nevýhodu pramenící z malého součinitele adheze mezi ocelovým kolem a kolejnicí. Celá tažná či brzdná síla, kterou je pohon schopen poskytnout, mnohdy nemůže být z kola na kolejnici přenesena. při jízdě tak dochází ke skluzu, případně ke smyku a měřená rychlost kola neodpovídá rychlosti vozidla. Metoda identifikace tohoto jevu použitá v článku vychází z prahování diference měřené rychlosti.
    Description in EnglishTrack vehicles, besides their advantages like low tractive resistance, have crucial disadvantage comming from the low adhesion coefficient between rail and metal wheel. Thus total tractive or braking force, that the drive can provide, often cannot be transferred from the wheel to the rail. During the acceleration this leads to slipping while during the braking sliding occurs. In both cases distance covered by the wheel perimeter differs from the true distance driven by the vehicle.
    WorkplaceInstitute of Information Theory and Automation
    ContactMarkéta Votavová, votavova@utia.cas.cz, Tel.: 266 052 201.
    Year of Publishing2006

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.