Number of the records: 1
Detekce prokluzu kola a odhad rychlosti kolejového vozidla s užitím Kalmanova filtru
- 1.
SYSNO ASEP 0411343 Document Type C - Proceedings Paper (int. conf.) R&D Document Type Conference Paper Title Detekce prokluzu kola a odhad rychlosti kolejového vozidla s užitím Kalmanova filtru Title Tire spinning detection and vehicle velocity estimation using Kalman filter Author(s) Holub, O. (CZ)
Augusta, Petr (UTIA-B) RID
Roubal, J. (CZ)
Hurák, Z. (CZ)Issue data Bratislava: Slovak University of Technology, 2005 ISBN 80-227-2235-9 Source Title Proceedings of the 15th International Conference on Process Control 2005 Pages s. 1311-1315 Number of pages 6 s. Publication form CD-ROM - CD-ROM Action Process Control 2005 Event date 07.06.2005-10.06.2005 VEvent location Štrbské Pleso Country SK - Slovakia Event type EUR Language cze - Czech Country SK - Slovakia Keywords track vehicle ; tire spinning detecten ; Kalman filter Subject RIV BC - Control Systems Theory R&D Projects 1M0567 GA MŠMT - Ministry of Education, Youth and Sports (MEYS) CEZ AV0Z10750506 - UTIA-B (2005-2011) Annotation Kolejová vozidla, vedle svých výhod, jako např. malý jízdní odpor, mají zásadní nevýhodu pramenící z malého součinitele adheze mezi ocelovým kolem a kolejnicí. Celá tažná či brzdná síla, kterou je pohon schopen poskytnout, mnohdy nemůže být z kola na kolejnici přenesena. při jízdě tak dochází ke skluzu, případně ke smyku a měřená rychlost kola neodpovídá rychlosti vozidla. Metoda identifikace tohoto jevu použitá v článku vychází z prahování diference měřené rychlosti. Description in English Track vehicles, besides their advantages like low tractive resistance, have crucial disadvantage comming from the low adhesion coefficient between rail and metal wheel. Thus total tractive or braking force, that the drive can provide, often cannot be transferred from the wheel to the rail. During the acceleration this leads to slipping while during the braking sliding occurs. In both cases distance covered by the wheel perimeter differs from the true distance driven by the vehicle. Workplace Institute of Information Theory and Automation Contact Markéta Votavová, votavova@utia.cas.cz, Tel.: 266 052 201. Year of Publishing 2006
Number of the records: 1