Number of the records: 1  

Didaktika matematiky a její proměny

  1. 1.
    SYSNO ASEP0369430
    Document TypeJ - Journal Article
    R&D Document TypeJournal Article
    Subsidiary JOstatní články
    TitleDidaktika matematiky a její proměny
    TitleMathematics education and its changes
    Author(s) Stehlíková, N. (CZ)
    Tichá, Marie (MU-W) RID, SAI
    Source TitlePedagogická orientace - ISSN 1211-4669
    Roč. 21, č. 2 (2011), s. 156-170
    Number of pages15 s.
    Languagecze - Czech
    CountryCZ - Czech Republic
    Keywordsdidactics of mathematics ; history of mathematics education ; PhD studies
    Subject RIVAM - Education
    CEZAV0Z10190503 - MU-W (2005-2011)
    AnnotationČlánek přináší stručný nástin historie didaktiky matematiky jako vědy v zahraničí a naznačuje, jak se tento vývoj odráží v české didaktice matematiky (zejména ve výzkumu realizovaném v rámci doktorského studia soustředěného kolem PedF UK v Praze). Připomíná hlavní myšlenky výzkumu realizovaného v Kabinetu pro didaktiku matematiky Matematického ústavu AV ČR. Na příkladu konkrétní oborové rady doktorského studia jsou shrnuty předpoklady úspěšné existence didaktiky matematiky jako samostatné disciplíny.
    Description in EnglishThe article contains the brief survey of the history of didactics of mathematics education as a science abroad and points out how it has influenced the Czech mathematics education research. An emphasis is placed on research carried out within a PhD study at the Faculty of Education, Charles University in Prague. Recalls the main ideas of research conducted in the Department of didactics of mathematics of the Institute of Mathematics, Academy of Sciences. On the example of a concrete PhD Board some prerequisites of a successful existence of didactics of mathematics.
    WorkplaceMathematical Institute
    ContactJarmila Štruncová, struncova@math.cas.cz, library@math.cas.cz, Tel.: 222 090 757
    Year of Publishing2012
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.