Number of the records: 1  

Mezinárodní marketing a informační technologie: Vybrané kapitoly

  1. 1.
    SYSNO ASEP0369082
    Document TypeM - Monograph Chapter
    R&D Document TypeMonograph Chapter
    TitlePovaha veřejného mínění a jeho zkoumání
    TitleThe nature of public opinion and its surveying
    Author(s) Vinopal, Jiří (SOU-Z) RID, ORCID, SAI
    Source TitleMezinárodní marketing a informační technologie: Vybrané kapitoly. - Praha : Wolters Kluwer, 2011 / Štědroň B. - ISBN 978-80-7357-690-5
    Pagess. 137-157
    Number of pages21 s.
    Number of copy500
    Number of pages196
    Languagecze - Czech
    CountryCZ - Czech Republic
    Keywordspublic opinion ; survey of public opinion ; public
    Subject RIVAO - Sociology, Demography
    CEZAV0Z70280505 - SOU-Z (2005-2011)
    AnnotationStať se věnuje dvěma podobám veřejného mínění. Jednak základnímu popisu veřejného mínění jako sociálního jevu, zejména jeho historickému vývoji a teoretických přístupů, jednak veřejnému mínění v podobě názorů obyvatel, kde zejména poukazuje na možnosti a možná úskalí jeho empirického zkoumání.
    Description in EnglishThe article addresses two modalities of public opinion. Firstly it describes basic character of public opinion as a social phenomenon, especially its historical development and theoretical reflections. Secondly it elaborates the public opinion in terms of attitudes of citizens, where especially possibilities and difficulties of surveys are pointed out.
    WorkplaceInstitute of Sociology
    ContactEva Nechvátalová, eva.nechvatalova@soc.cas.cz, Tel.: 222 220 924 / linka 351
    Year of Publishing2012
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.