Number of the records: 1
Mezinárodní marketing a informační technologie: Vybrané kapitoly
- 1.
SYSNO ASEP 0369082 Document Type M - Monograph Chapter R&D Document Type Monograph Chapter Title Povaha veřejného mínění a jeho zkoumání Title The nature of public opinion and its surveying Author(s) Vinopal, Jiří (SOU-Z) RID, ORCID, SAI Source Title Mezinárodní marketing a informační technologie: Vybrané kapitoly. - Praha : Wolters Kluwer, 2011 / Štědroň B. - ISBN 978-80-7357-690-5 Pages s. 137-157 Number of pages 21 s. Number of copy 500 Number of pages 196 Language cze - Czech Country CZ - Czech Republic Keywords public opinion ; survey of public opinion ; public Subject RIV AO - Sociology, Demography CEZ AV0Z70280505 - SOU-Z (2005-2011) Annotation Stať se věnuje dvěma podobám veřejného mínění. Jednak základnímu popisu veřejného mínění jako sociálního jevu, zejména jeho historickému vývoji a teoretických přístupů, jednak veřejnému mínění v podobě názorů obyvatel, kde zejména poukazuje na možnosti a možná úskalí jeho empirického zkoumání. Description in English The article addresses two modalities of public opinion. Firstly it describes basic character of public opinion as a social phenomenon, especially its historical development and theoretical reflections. Secondly it elaborates the public opinion in terms of attitudes of citizens, where especially possibilities and difficulties of surveys are pointed out. Workplace Institute of Sociology Contact Eva Nechvátalová, eva.nechvatalova@soc.cas.cz, Tel.: 222 220 924 / linka 351 Year of Publishing 2012
Number of the records: 1