Number of the records: 1  

Rámec strategie konkurenceschopnosti.

  1. 1.
    SYSNO ASEP0369001
    Document TypeM - Monograph Chapter
    R&D Document TypeMonograph Chapter
    TitleÚvod
    TitleIntroduction
    Author(s) Mejstřík, M. (CZ)
    Chvalkovská, J. (CZ)
    Janský, P. (CZ)
    Michl, P. (CZ)
    Pospíšil, Martin (NHU-C) RID
    Source TitleRámec strategie konkurenceschopnosti.. - Praha : Úřad vlády České republiky, Národní ekonomická rada vlády (NERV), 2011 / Mejstřík M. - ISBN 978-80-7440-050-6
    Pagess. 13-52
    Number of pages40 s.
    Number of pages307
    Publication formwww - www
    Languagecze - Czech
    CountryCZ - Czech Republic
    Keywordscompetitiveness ; Czech Republic
    Subject RIVAH - Economics
    R&D ProjectsSVV 263801/2011 GA MŠMT - Ministry of Education, Youth and Sports (MEYS)
    CEZMSM0021620846 - NHU-C
    AnnotationRámec Strategie konkurenceschopnosti a výchozí náměty NERVu představuje analytický rozbor základních faktorů, které ovlivňují pozici České republiky na mezinárodních trzích. Cílem této analýzy je vyhodnotit na “tvrdých datech”, jak si stojí Česká republika v porovnání s jinými státy z hlediska faktorů cenové i necenové konkurenceschopnosti, a dále pro jednotlivé vybrané ovlivnitelné faktory, v nichž ČR zaostává za vyspělými zeměmi, navrhnout opatření ke zlepšení stávajícího stavu. Pro zpracování analýzy byla využita celá řada datových zdrojů, počínaje databází zahraničního obchodu OSN, databáze ČSÚ, Eurostat, CzechTrade, OECD, Bloomberg, MMF, jakož i indexy Světového obchodního fóra, Světové banky atp.
    Description in EnglishThe Framework of the Competitiveness Strategy and Starting Points by NERV (National Economic Council of the Czech Government) is an analytical document investigating the fundamental factors, which influence the position of Czech Republic in the global markets. The aim of this analysis is to evaluate with use of „hard“ data the position of Czech Republic when compared with other countries. The target of the analysis is both to investigate the factors of price and non-price competitiveness and later elaborate more in detail selected factors, in which Czech Republic lags behind other developed countries and which are under the sphere of its influence, and propose measures to improve the situation. For the elaboration of the analysis a variety of data sources were deployed, including international trade database of the UN, Czech Statistical Office database, Eurostat, CzechTrade, OECD, Bloomberg, IMF, as well as the indices of World Economic Forum and World Bank etc.
    WorkplaceEconomics Institute - CERGE
    ContactTomáš Pavela, pavela@cerge-ei.cz, Tel.: 224 005 122
    Year of Publishing2012
    Electronic addresshttp://www.vlada.cz/assets/ppov/ekonomicka-rada/aktualne/Ramec_strategie_konkurenceschopnosti.pdf
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.