Number of the records: 1  

Využití abrazivního vodního paprsku při měření zbytkového napětí v železničních kolech

  1. 1.
    SYSNO ASEP0366664
    Document TypeC - Proceedings Paper (int. conf.)
    R&D Document TypeConference Paper
    TitleVyužití abrazivního vodního paprsku při měření zbytkového napětí v železničních kolech
    TitleUse of abrasive waterjet for measuring residual stress in railway wheels
    Author(s) Horsák, L. (CZ)
    Hlaváček, Petr (UGN-S) RID, ORCID
    Number of authors2
    Source TitleVodní paprsek 2011 - výzkum, vývoj, aplikace. - Ostrava : Ústav geoniky AV ČR, 2011 / Sitek L. ; Zeleňák M. - ISBN 978-80-86407-23-4
    Pagess. 129-138
    Number of pages10 s.
    Publication formCD-ROM - CD-ROM
    ActionVodní paprsek 2011
    Event date03.10.2011-05.10.2011
    VEvent locationOstravice
    CountryCZ - Czech Republic
    Event typeEUR
    Languagecze - Czech
    CountryCZ - Czech Republic
    Keywordsresidual stress ; railway wheel ; abrasive waterjet
    Subject RIVJQ - Machines ; Tools
    R&D ProjectsED2.1.00/03.0082 GA MŠMT - Ministry of Education, Youth and Sports (MEYS)
    CEZAV0Z30860518 - UGN-S (2005-2011)
    AnnotationTento dokument obsahuje obecný úvod k metodám měření zbytkových napětí. Jsou zde popsány destruktivní a nedestruktivní metody pro měření zbytkových napětí. Experimentální část je věnována měření zbytkového napětí v železničním kole. Pro detekci zbytkového napětí byl použit destruktivní způsob řezání pomocí abrazivního vodního paprsku.
    Description in EnglishThis paper provides a general introduction to methods of measuring of residual stresses. There are described destructive, semidestructive and nondestructive methods for residual stress measuring. Experimental section is devoted to residual stress measuring in the railway wheel. To detect residual stress destructive cutting method was applied using abrasive waterjet.
    WorkplaceInstitute of Geonics
    ContactLucie Gurková, lucie.gurkova@ugn.cas.cz, Tel.: 596 979 354
    Year of Publishing2012
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.