Number of the records: 1  

Řízení retence a odtoku fosforu - koncepce propojení aktivit pracovních skupin CzWA

  1. 1.
    SYSNO ASEP0364806
    Document TypeO - Others
    R&D Document TypeOthers
    TitleŘízení retence a odtoku fosforu - koncepce propojení aktivit pracovních skupin CzWA
    TitlePhosphorus retention and outlet operation - the philosophy of joint activity of CzWA working groups
    Author(s) Maršálek, Blahoslav (BU-J) ORCID, SAI
    Holba, Marek (BU-J)
    Maršálková, Eliška (BU-J) ORCID, SAI
    Šejnohová, Lenka (BU-J)
    Year of issue2011
    Languagecze - Czech
    CountryCZ - Czech Republic
    Keywordsphosphorus ; water environment ; eutrophication
    Subject RIVEF - Botanics
    R&D Projects1M0571 GA MŠMT - Ministry of Education, Youth and Sports (MEYS)
    QH81012 GA MZe - Ministry of Agriculture (MZe)
    CEZAV0Z60050516 - BU-J (2005-2011)
    AnnotationZvýšené koncentrace fosforu ve vodním prostředí mohou vést k eutrofizaci a tvorbě vodního květu. Je potřeba rychle změnit paradigma a spojit zrcadlově odvrácené světy limnologických a čistírenských inženýrů, protože nedostatek fosforu bude velice brzy akutním problémem. Je potřeba zavést koncepci propojení aktivit pracovních skupin CzWA, aby se předešlo problémům a nedostatkem fosforu a zároveň napomohlo ochraně životního prostředí.
    Description in EnglishPhosphorus is not welcomed in the water environment in excessive concentrations, which can cause eutrophication and water bloom. It is necessary to change the paradigm and unite the the world limnological wastewater treatment engineers sinice phosphorus source is begin depleted soon.There is the need to establish joint activity between CzWA working groups to forego phosphorus deficiency problem together with environmental protection.
    WorkplaceInstitute of Botany
    ContactMartina Bartošová, martina.bartosova@ibot.cas.cz, ibot@ibot.cas.cz, Tel.: 271 015 242 ; Marie Jakšová, marie.jaksova@ibot.cas.cz, Tel.: 384 721 156-8
    Year of Publishing2012
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.