Number of the records: 1  

Olomoucké baroko. Výtvarná kultura, 1620-1780. 2. Katalog

  1. 1.
    SYSNO ASEP0356724
    Document TypeM - Monograph Chapter
    R&D Document TypeMonograph Chapter
    TitleSoubor desíti emblematických rytin (Výzdoba tisku: Divus Franciscus Xaverius magnus indiarum apostolus…)
    TitleCollection of ten emblems graphics. (Decoration of print: Divus Franciscus Xaverius magnus indiarum apostolus...)
    Author(s) Dolejší, Kateřina (UDU-I) RID, SAI, ORCID
    Source TitleOlomoucké baroko. Výtvarná kultura, 1620-1780. 2. Katalog. - Olomouc : Muzeum umění, 2010 / Jakubec O. ; Perůtka M. - ISBN 978-80-87149-39-3
    Pagess. 396-399
    Number of pages3 s.
    Number of copy600
    Number of pages655
    Languagecze - Czech
    CountryCZ - Czech Republic
    Keywordspainter Antonín Martin Lublinský ; emblems ; University Olomouc
    Subject RIVAL - Art, Architecture, Cultural Heritage
    R&D ProjectsGA408/99/1146 GA ČR - Czech Science Foundation (CSF)
    CEZAV0Z80330511 - UDU-I (2005-2011)
    AnnotationKatalogové heslo se zabývá výzdobou latinského tisku Divus Francisus Xaverius magnus indiarum apostolus…, který daroval kroužek deseti posluchačů poetiky na Olomoucké jezuitské akademii roku 1663 novobakalářům téže univerzity. Text provází deset emblematických mědirytin, jejichž autorem je Antonín Martin Lublinský. Jedná se tak o malířovo nejstarší doložené dílo.
    Description in EnglishCatalogue entry deals with decoration of Latin print Divus Francisus Xaverius magnus indiarum apostolus…, which donated circle of ten students of poetics in Olomouc Jesuitical Academy in the year 1663 to the New-bachelors of the same university. Text is supporting with ten emblems-copperplates. Their author is Antonín Martin Lublinský. So it is painter`s oldest documented piece.
    WorkplaceInstitute of Art History
    ContactVeronika Ježková, vjezkova@udu.cas.cz, Tel.: 221 183 506 ; Markéta Kratochvílová, kratochvilova@udu.cas.cz, Tel.: 220 303 939
    Year of Publishing2011
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.