Number of the records: 1  

Styl mediálního dialogu a vyjednávání pozic (na příkladu jedné české talk show)

  1. 1.
    SYSNO ASEP0356048
    Document TypeJ - Journal Article
    R&D Document TypeJournal Article
    Subsidiary JOstatní články
    TitleStyl mediálního dialogu a vyjednávání pozic (na příkladu jedné české talk show)
    TitlePositioning and the style of conversation in a Czech talk show
    Author(s) Hoffmannová, Jana (UJC-A) ORCID
    Source TitleStylistyka. - : Uniwersytet Opolski - ISSN 1230-2287
    Roč. 19, - (2010), s. 79-96
    Number of pages18 s.
    Languagecze - Czech
    CountryPL - Poland
    Keywordspositioning ; talk show ; style of conversation
    Subject RIVAI - Linguistics
    R&D ProjectsGA405/09/2028 GA ČR - Czech Science Foundation (CSF)
    CEZAV0Z90610518 - UJC-A (2005-2011)
    AnnotationČlánek se zabývá některými žánrovými rysy televizní talk show (asymetrie, zábavná funkce) a tím, jak se na „vyjednávání pozic“ partnerů v dialogu (v talk show „Všechnopárty“) podílí užívání obecné češtiny a různých sociolektů.
    Description in EnglishThe article discusses features of the genre talk show (such as asymmetry, or dominant function of entertainment) and the style of conversation in a Czech talk show „Všechnopárty“; a special attention is given to the role of Common Czech and different sociolects of the interlocutors in the positioning.
    WorkplaceThe Czech Language Institute
    ContactYvona Tesařová, tesarova@ujc.cas.cz, Tel.: 225 391 406 ; Marie Chybová, m.chybova@ujc.cas.cz, Tel.: 532 290 515 ; Helena Svobodová, knihovna.dial.brno@ujc.cas.cz, Tel.: 532 290 266
    Year of Publishing2011
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.