Number of the records: 1
Tvoření úloh jako cesta k matematické gramotnosti
- 1.
SYSNO ASEP 0349674 Document Type C - Proceedings Paper (int. conf.) R&D Document Type Conference Paper Title Tvoření úloh jako cesta k matematické gramotnosti Title Problem posing as a way to mathematical literacy Author(s) Tichá, Marie (MU-W) RID, SAI
Hošpesová, A. (CZ)Source Title Jak učit matematice žáky ve věku 11-15 let : sborník příspěvků celostátní konference 15.-17.10.2009. - Plzeň : Vydavatelský servis, 2010 / Stehlíková N. - ISBN 978-80-86843-28-5 Pages s. 133-145 Number of pages 13 s. Action Jak učit matematice žáky ve věku 11 - 15 let Event date 15.10.2009-17.10.2009 VEvent location Litomyšl Country CZ - Czech Republic Event type CST Language cze - Czech Country CZ - Czech Republic Keywords mathematical literacy ; mathematical education ; problem posing ; problem solving Subject RIV AM - Education R&D Projects GA406/08/0710 GA ČR - Czech Science Foundation (CSF) CEZ AV0Z10190503 - MU-W (2005-2011) Annotation V naší práci hledáme cesty efektivního rozvíjení matematické gramotnosti žáků a studentů. Usilujeme o to, aby žáci a studenti byli schopni používat matematiku jako vhodný nástroj při hledání cest, jak porozumět světu. Aby byli schopni porozumět matematickému textu, vybavovat si při tom potřebné pojmy a postupy. Jde nám o to, aby uměli své znalosti rozvíjet. Důraz klademe nejen na řešení rozmanitých úloh, do centra našich úvah o matematickém vzdělávání se dostává tvoření úloh. Jsme přesvědčeni, že tvoření úloh by mělo být jedním z centrálních témat vyučování matematice. Na tvoření úloh se můžemem dívat jako na cíl i prostředek matematického vzdělávání a dokonce také jako na diagnostický a motivační prostředek. Description in English In our work we search for ways of development of students' mathematical literacy. We aim at students' ability to utilize mathematics as a suitable tool for understanding of the world. Our aim is that students will be able to develop their knowledge. We stress not only solving of various problems. Also problem posing gets in the centre of our considerations on mathematical education. We believe that problem posing should be one of central topics of teaching of mathematics. It could be understand as aim as well as means of education and in addition also as diagnostic and motivating tool. Workplace Mathematical Institute Contact Jarmila Štruncová, struncova@math.cas.cz, library@math.cas.cz, Tel.: 222 090 757 Year of Publishing 2011
Number of the records: 1