Number of the records: 1  

Jaká je naše společnost?

  1. 1.
    SYSNO ASEP0347387
    Document TypeM - Monograph Chapter
    R&D Document TypeMonograph Chapter
    TitleStává se přístup ke vzdělání v České republice rovnějším/spravedlivějším?
    TitleIs access to education in the Czech Republic becoming more equal/ just?
    Author(s) Simonová, Natalie (SOU-Z) RID, ORCID, SAI
    Soukup, P. (CZ)
    Source TitleJaká je naše společnost?. - Praha : Sociologické nakladatelství (SLON), 2010 / Maříková H. ; Kostelecký T. ; Lebeda T. ; Škodová M. - ISBN 978-80-7419-025-4
    Pagess. 351-366
    Number of pages16 s.
    Number of copy725
    Number of pages446
    Languagecze - Czech
    CountryCZ - Czech Republic
    Keywordsaccess to education ; equality ; equity
    Subject RIVAO - Sociology, Demography
    R&D ProjectsGA403/08/0109 GA ČR - Czech Science Foundation (CSF)
    CEZAV0Z70280505 - SOU-Z (2005-2011)
    AnnotationCílem kapitoly je představit čtenářům knihy problém nerovného přístupu ke vzdělání na konkrétním případě České republiky. Vzhledem k rostoucím vzdělanostním příležitostem a zvyšující se úrovni vzdělanosti populace nemusí být pro každého zjevné, že nerovnosti v přístupu ke vzdělání se za této situace měnit nemusí či mohou dokonce růst. V textu je vysvětlen pojem rovnost v přístupu ke vzdělání a diskutována je současná hladina vzdělanostních nerovností v ČR.
    Description in EnglishThe aim of this chapter is to introduce the problem of unequal access to education using the particular case of the Czech Republic. Considering the increasing number of educational possibilities and rising level of education it needn´t to be apparent that educational inequalities needn´t to be changing or can even be increasing. The term equality in access to education is explained and contemporary level of educational inequality in the Czech Republic is discussed.
    WorkplaceInstitute of Sociology
    ContactEva Nechvátalová, eva.nechvatalova@soc.cas.cz, Tel.: 222 220 924 / linka 351
    Year of Publishing2011
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.