Number of the records: 1
Jaká je naše společnost?
- 1.
SYSNO ASEP 0347387 Document Type M - Monograph Chapter R&D Document Type Monograph Chapter Title Stává se přístup ke vzdělání v České republice rovnějším/spravedlivějším? Title Is access to education in the Czech Republic becoming more equal/ just? Author(s) Simonová, Natalie (SOU-Z) RID, ORCID, SAI
Soukup, P. (CZ)Source Title Jaká je naše společnost?. - Praha : Sociologické nakladatelství (SLON), 2010 / Maříková H. ; Kostelecký T. ; Lebeda T. ; Škodová M. - ISBN 978-80-7419-025-4 Pages s. 351-366 Number of pages 16 s. Number of copy 725 Number of pages 446 Language cze - Czech Country CZ - Czech Republic Keywords access to education ; equality ; equity Subject RIV AO - Sociology, Demography R&D Projects GA403/08/0109 GA ČR - Czech Science Foundation (CSF) CEZ AV0Z70280505 - SOU-Z (2005-2011) Annotation Cílem kapitoly je představit čtenářům knihy problém nerovného přístupu ke vzdělání na konkrétním případě České republiky. Vzhledem k rostoucím vzdělanostním příležitostem a zvyšující se úrovni vzdělanosti populace nemusí být pro každého zjevné, že nerovnosti v přístupu ke vzdělání se za této situace měnit nemusí či mohou dokonce růst. V textu je vysvětlen pojem rovnost v přístupu ke vzdělání a diskutována je současná hladina vzdělanostních nerovností v ČR. Description in English The aim of this chapter is to introduce the problem of unequal access to education using the particular case of the Czech Republic. Considering the increasing number of educational possibilities and rising level of education it needn´t to be apparent that educational inequalities needn´t to be changing or can even be increasing. The term equality in access to education is explained and contemporary level of educational inequality in the Czech Republic is discussed. Workplace Institute of Sociology Contact Eva Nechvátalová, eva.nechvatalova@soc.cas.cz, Tel.: 222 220 924 / linka 351 Year of Publishing 2011
Number of the records: 1