Number of the records: 1  

Přidaná hodnota studia na víceletých gymnáziích ve světle dostupných datových zdrojů

  1. 1.
    SYSNO ASEP0346120
    Document TypeJ - Journal Article
    R&D Document TypeJournal Article
    Subsidiary JČlánek ve WOS
    TitlePřidaná hodnota studia na víceletých gymnáziích ve světle dostupných datových zdrojů
    TitleThe Value – Added of Studying at Multi-year Gymnasia in the Light of Available Data Sources
    Author(s) Straková, Jana (SOU-Z)
    Source TitleSociologický časopis / Czech Sociological Review. - : Sociologický ústav AV ČR, v. v. i. - ISSN 0038-0288
    Roč. 46, č. 2 (2010), s. 187-210
    Number of pages24 s.
    Publication formwww - www
    Languagecze - Czech
    CountryCZ - Czech Republic
    Keywordsstudent achievement ; socioeconomic status ; tracking
    Subject RIVAO - Sociology, Demography
    R&D ProjectsGA403/08/0109 GA ČR - Czech Science Foundation (CSF)
    CEZAV0Z70280505 - SOU-Z (2005-2011)
    UT WOS000278691900001
    AnnotationStať hledá v dostupných datových zdojích odpovědi na otázku, zda jsou splněny předpoklady běžně spojované s víceletými gymnázii: že na víceletých gymnáziích studují ti nejlepší, že jsou žáci na víceletých gymnáziích vzděláváni efektivněji než na základních školách a že mají lepší vzdělanostní perspektivy než žáci z jiných středoškolských oborů. Analýzy jsou provedeny na datech z mezinárodních srovnávacích výzkumů vědomostí a dovedností PISA s využitím metod víceúrovňového modelování a na datech z výzkumů PISA-L a Studium na vysoké škole 2004 s využitím logistické regrese.
    Description in EnglishThe article sets out to verify whether multi-year gymnasia genuinely fulfil the functions associated with them. Whether they serve to most talended students, provide them with most efficient education and give them better educational perspectives than other secondary studies. Hypotheses about the role of multi-year gymnasia are tested using data from the OECD PISA, the PISA-L longitudinal survey and Higher Education Studies 2004 survey. The main analytic methods used are multi-level modelling and logistic regression.
    WorkplaceInstitute of Sociology
    ContactEva Nechvátalová, eva.nechvatalova@soc.cas.cz, Tel.: 222 220 924 / linka 351
    Year of Publishing2011
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.