Number of the records: 1  

Zobrazování nerovností a hodnotová poselství v časopisech pro děti a mládež na příkladu Brava

  1. 1.
    SYSNO ASEP0335996
    Document TypeB - Monograph
    R&D Document TypeMonograph
    TitleZobrazování nerovností a hodnotová poselství v časopisech pro děti a mládež na příkladu Brava
    TitleThe Presentation of Inequalities and Value Messages in Teen Magazines Using the Example of Bravo
    Author(s) Bayer, Ivo (SOU-Z)
    Kolářová, J. (CZ)
    Kolářová, Marta (SOU-Z) ORCID, RID, SAI
    Vávra, Martin (SOU-Z) RID, ORCID, SAI
    Issue dataPraha: Sociologický ústav AV ČR, v.v.i, 2009
    ISBN978-80-7330-172-9
    SeriesSociologické studie/Sociological Studies
    Series number9
    Number of pages158 s.
    Number of copy250
    Languagecze - Czech
    CountryCZ - Czech Republic
    Keywordsmedia ; inequalities ; values
    Subject RIVAO - Sociology, Demography
    R&D Projects2D06014 GA MŠMT - Ministry of Education, Youth and Sports (MEYS)
    CEZAV0Z70280505 - SOU-Z (2005-2011)
    AnnotationStudie zkoumá obsahy časopisu Bravo z hlediska zprostředkování životního způsobu, reprodukce nerovností a nabízených hodnotových orientací. Hodnoty, které ukazuje zejména na příbězích mladých celebrit, jsou úspěch, pracovitost, nezávislost, přitažlivý vzhled a tradičními rodinné hodnoty. V rubrikách zaměřených na rady čtenářům v oblasti intimních vztahů prosazuje jako dominantní hodnoty jejich vlastní štěstí, prospěch a vývoj. I zde je kladen velký důraz na vzhled a atraktivitu jako nutné podmínky pro spokojený život.
    Description in EnglishEssay examines content of magazine Bravo from the point of view of life style intermediation, inequality reproduction and value orientation. Values that the magazine shows on young celebrities’ stories are success, diligence, independence, physical attraction and traditional family values. In the sections pointed on advices in the field of relationship dominate values as private happiness, personal benefit and self-fulfilment. The magazine lays emphasis on visual aspects and attractiveness as a precondition of contended life.
    WorkplaceInstitute of Sociology
    ContactEva Nechvátalová, eva.nechvatalova@soc.cas.cz, Tel.: 222 220 924 / linka 351
    Year of Publishing2010
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.