Number of the records: 1
Matematika a porozumění světu : setkání s matematikou po základní škole
- 1.
SYSNO ASEP 0333460 Document Type B - Monograph R&D Document Type Monograph Title Matematika a porozumění světu : setkání s matematikou po základní škole Title Mathematics and grasping the surrounding world : meeting mathematics at primary and lower secondary school Author(s) Kuřina, F. (CZ)
Cachová, J. (CZ)
Hošpesová, A. (CZ)
Kupčáková, M. (CZ)
Petrášková, V. (CZ)
Saxl, Ivan (MU-W) RID, SAI
Tichá, Marie (MU-W) RID, SAIIssue data Praha: Academia, 2009 ISBN 978-80-200-1743-7 Number of pages 331 s. Number of copy 300 Language cze - Czech Country CZ - Czech Republic Keywords elementary mathematics ; utilization of knowledge ; grasping of real situations Subject RIV AM - Education R&D Projects GA406/08/0710 GA ČR - Czech Science Foundation (CSF) CEZ AV0Z10190503 - MU-W (2005-2011) Annotation Publikace je určena pro širokou laickou veřejnost. Autoři chtějí čtenáře přesvědčit, že matematika může přispívat porozumění světu, že je užitečným nástrojem orientace člověka v realitě a že tato disciplína může být i zajímavá. Čtenář má příležitost osvěžit si elementární matematiku a měl by se přesvědčit, že žáci základní školy se neučí tento předmět zbytečně: měli by ji umět na příslušné úrovni používat. Nejen to: rodiče by měli poznat, že studium matematiky přispívá růstu duševního potenciálu dětí. Description in English The publication is addressed for broad general public. The authors’ aim is to persuade the reader that mathematics can contribute to understanding of the world, that it is a useful tool for one’s orientation in reality and that the discipline may be interesting. The reader is offered the opportunity to brush up their knowledge of elementary mathematics. He/she should also realize that doing this subject at school is not just a waste of time, on the contrary that pupils should be able to use it on a certain level. What is more, parents should realize that studying mathematics stimulates the growth of children’s intellectual potential. Workplace Mathematical Institute Contact Jarmila Štruncová, struncova@math.cas.cz, library@math.cas.cz, Tel.: 222 090 757 Year of Publishing 2010
Number of the records: 1