Number of the records: 1  

Možnosti rozvíjení didaktických znalostí obsahu u budoucích učitelů

  1. 1.
    SYSNO ASEP0333032
    Document TypeM - Monograph Chapter
    R&D Document TypeMonograph Chapter
    TitleRozvíjení didaktických znalostí obsahu matematického vzdělávání v přípravě učitelů 1. stupně
    TitleDevelopment of pedagogical content knowledge of mathematical education in frame of elementary teachers training
    Author(s) Tichá, Marie (MU-W) RID, SAI
    Hošpesová, A. (CZ)
    Source TitleMožnosti rozvíjení didaktických znalostí obsahu u budoucích učitelů. - Brno : Paido, 2009 / Janík Tomáš - ISBN 978-80-7315-176-8
    Pagess. 119-128
    Number of pages10 s.
    Number of copy200
    Number of pages148
    Languagecze - Czech
    CountryCZ - Czech Republic
    Keywordsteachers' profession ; pedagogical content knowledge ; problem posing
    Subject RIVAM - Education
    R&D ProjectsGA406/08/0710 GA ČR - Czech Science Foundation (CSF)
    CEZAV0Z10190503 - MU-W (2005-2011)
    AnnotationUkazujeme "tvoření úloh" (problem posing) jako jednu z přínosných cest rozvíjení profesních kompetencí studentů učitelství. Východiskem )vah je přesvědčení o klíčové roli znalosti matematického obsahu a jeho didaktického zpracování. Podkladem je porovnání přístupu dvou učitelek k vyučování pojmu zlomek.
    Description in EnglishWe focus on problem posing as one of beneficial ways to develop teachers' professional competence in the education of teacher students. The starting point is the authors' belier in the key role of mathematical content knowledge and its didactical elaboration. This belief is reasoned by comparing the approaches of two teachers to the concept of fraction.
    WorkplaceMathematical Institute
    ContactJarmila Štruncová, struncova@math.cas.cz, library@math.cas.cz, Tel.: 222 090 757
    Year of Publishing2010
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.