Number of the records: 1
Možnosti rozvíjení didaktických znalostí obsahu u budoucích učitelů
- 1.
SYSNO ASEP 0333032 Document Type M - Monograph Chapter R&D Document Type Monograph Chapter Title Rozvíjení didaktických znalostí obsahu matematického vzdělávání v přípravě učitelů 1. stupně Title Development of pedagogical content knowledge of mathematical education in frame of elementary teachers training Author(s) Tichá, Marie (MU-W) RID, SAI
Hošpesová, A. (CZ)Source Title Možnosti rozvíjení didaktických znalostí obsahu u budoucích učitelů. - Brno : Paido, 2009 / Janík Tomáš - ISBN 978-80-7315-176-8 Pages s. 119-128 Number of pages 10 s. Number of copy 200 Number of pages 148 Language cze - Czech Country CZ - Czech Republic Keywords teachers' profession ; pedagogical content knowledge ; problem posing Subject RIV AM - Education R&D Projects GA406/08/0710 GA ČR - Czech Science Foundation (CSF) CEZ AV0Z10190503 - MU-W (2005-2011) Annotation Ukazujeme "tvoření úloh" (problem posing) jako jednu z přínosných cest rozvíjení profesních kompetencí studentů učitelství. Východiskem )vah je přesvědčení o klíčové roli znalosti matematického obsahu a jeho didaktického zpracování. Podkladem je porovnání přístupu dvou učitelek k vyučování pojmu zlomek. Description in English We focus on problem posing as one of beneficial ways to develop teachers' professional competence in the education of teacher students. The starting point is the authors' belier in the key role of mathematical content knowledge and its didactical elaboration. This belief is reasoned by comparing the approaches of two teachers to the concept of fraction. Workplace Mathematical Institute Contact Jarmila Štruncová, struncova@math.cas.cz, library@math.cas.cz, Tel.: 222 090 757 Year of Publishing 2010
Number of the records: 1