Number of the records: 1  

Zatížení mostů a únava

  1. 1.
    SYSNO ASEP0324426
    Document TypeC - Proceedings Paper (int. conf.)
    R&D Document TypeConference Paper
    TitleZatížení mostů a únava
    TitleLoading of bridges and accumulation of fatigue damage
    Author(s) Rieger, M. (CZ)
    Marek, Pavel (UTAM-F)
    Number of authors2
    Source TitleSborník referátů jubilejní X. celostátní konference se zahraniční účastí „Spolehlivost konstrukcí". - Ostrava : Dům techniky Ostrava, 2009 / Marek P. ; Konečný P. - ISBN 978-80-02-02132-2
    Pagess. 39-43
    Number of pages5 s.
    Publication formcd-rom - cd-rom
    ActionJubilejní celostátní konference se zahraniční účastí „Spolehlivost konstrukcí“/10./
    Event date20.04.2009-21.04.2009
    VEvent locationPraha
    CountryCZ - Czech Republic
    Event typeEUR
    Languagecze - Czech
    CountryCZ - Czech Republic
    KeywordsSteel bridge ; Fatigue ; Probability of failure
    Subject RIVJM - Building Engineering
    R&D ProjectsGA103/07/0557 GA ČR - Czech Science Foundation (CSF)
    CEZAV0Z20710524 - UTAM-F (2005-2011)
    AnnotationPříspěvek je zaměřen na diskuse a doporučení týkajících se metod posuzování mostních konstrukcí. V současnosti podle Eurokódu 3 mohou být uvažovány dvě koncepce. Posouzení mostních konstrukcí na únavu může být založeno též na plně pravděpodobnostní metodě, založené na rozkmitu napětí, případně na růstu trhlin modelovaných podle LEFM přičemž počáteční trhlina může být určena jako vstupní náhodná veličina s LOK-normálním rozdělením.
    Description in EnglishThe article presents discussion and recommendation in connection with influence and evaluation methods of bridge loading events. Newly, according to Eurocode 3, two reliability concepts may be considered: damage tolerant concept and safe life concept. Fatigue life assessment may be based on fully probabilistic concept, too. The loading as well as response history should be taken into consideration and a fatigue criterion, based on the stress-range concept, should be applied. Crack grown may be modeled using LEFM procedures, initial crack size ai may be determined as input random variable with log-normal distribution.
    WorkplaceInstitute of Theoretical and Applied Mechanics
    ContactKulawiecová Kateřina, kulawiecova@itam.cas.cz, Tel.: 225 443 285
    Year of Publishing2009
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.