Number of the records: 1  

Moderní analytické metody k určování původu historických pigmentů

  1. 1.
    SYSNO ASEP0163257
    Document TypeK - Proceedings Paper (Czech conf.)
    R&D Document TypeConference Paper
    TitleModerní analytické metody k určování původu historických pigmentů
    TitleModern analytical methods used in determination of the provenance of historical pigments
    Author(s) Hradilová, J. (CZ)
    Hradil, David (UACH-T) RID, SAI
    Grygar, Tomáš (UACH-T)
    Holcová, K. (CZ)
    Source TitlePrůzkum a restaurování barevné vrstvy. - Praha : Společnost pro technologie ochrany památek, 2001
    s. 12-19
    Number of pages8 s.
    ActionOdborný seminář
    Event date06.09.2001
    VEvent locationPraha
    CountryCZ - Czech Republic
    Event typeCST
    Languagecze - Czech
    CountryCZ - Czech Republic
    Keywordsclay minerals ; iron oxides ; origin of pigments
    Subject RIVCA - Inorganic Chemistry
    R&D ProjectsGA203/98/P203 GA ČR - Czech Science Foundation (CSF)
    CEZAV0Z4032918 - UACH-T
    AnnotationI prostá identifikace pigmentů při restaurování může přispět k datování výtvarného díla při znalosti historie praktického využívání těchto látek. Hovořit o původu materiálu znamená navíc zabývat se buď postupem jeho přípravy (recepturou) nebo jeho půvm přírodním - proveniencí a genezí nerostů a hornin. Původ je parametrem, který pigmenty vždy blíže specifikuje a může tak být významným vodítkem při studiu historických výtvarných technik.
    Description in EnglishFundamental identification of pigments during the restoration process can help in a dating of the artistic work. Mineralogical approach in the study of natural pigments is necessary, when detail information on the origin and prepararion procedure is ned, focusing the provenance of the material and, in an interdisciplinary discussion, the provenance of the artistic work.
    WorkplaceInstitute of Inorganic Chemistry
    ContactJana Kroneislová, krone@iic.cas.cz, Tel.: 311 236 931
    Year of Publishing2002

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.