Number of the records: 1  

Analýza současné situace v rovnosti žen a mužů v obasti věcné působnosti MŠMT

  1. 1.
    SYSNO ASEP0160646
    Document TypeV - Research Report
    R&D Document TypeV - Research Report
    TitleAnalýza současné situace v rovnosti žen a mužů v obasti věcné působnosti MŠMT
    TitleAnalyze of current situation concerning equality of men and women within the power of the Ministry of Education
    Author(s) Červinková, Alice (SOU-Z)
    Hašková, Hana (SOU-Z) RID, ORCID, SAI
    Kolářová, Marta (SOU-Z) ORCID, RID, SAI
    Linková, Marcela (SOU-Z) RID, ORCID, SAI
    Moravcová-Smetáčková, I. (CZ)
    Šaldová, Kateřina (SOU-Z)
    Issue dataPraha: Sociologický ústav AV ČR, 2002
    Number of pages85 s.
    Languagecze - Czech
    CountryCZ - Czech Republic
    Keywordshorizontal segregation ; vertical segregation ; leaky pipeline
    Subject RIVAO - Sociology, Demography
    CEZAV0Z7028912 - SOU-Z
    AnnotationStudie mapuje současnou situaci v rovnosti žen a mužů v oblasti věcné působnosti MŠMT ČR za pomoci genderově sensitivních statistik vztahujících se ke všem stupňům vzdělávání a oblastem vědy a výzkumu. Studie zjišťuje jednak závažné nedostatky v oficiálním monitoringu rovnosti mužů a žen v této sféře působnosti, a dále, že dívky na tomto poli dosahují od určitých stupňů školství systematicky nižších úspěchů než chlapci. Studie předkládá návrhy na opatření na řešení této situace.
    Description in EnglishThe study maps the current situation concerning equality of men and women within the power of the Ministry of Education, Youth and Sports of the Czech Republic. Using gender sensitive statistics, the study explores all educational levels and research and development. The study reveals serious inadequacies in statistics collection as well as horizontal and vertical segregation in all education level and R&D. The study presents proposals for preliminary measures to address this situation.
    WorkplaceInstitute of Sociology
    ContactEva Nechvátalová, eva.nechvatalova@soc.cas.cz, Tel.: 222 220 924 / linka 351
    Year of Publishing2003

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.