Number of the records: 1  

Vědecká gramotnost jako občanská kompetence II

  1. 1.
    0599358 - FLÚ 2025 cze U - Conference, Workshop Arrangement
    Maršálek, Jan - Wirthová, Jitka
    Vědecká gramotnost jako občanská kompetence II.
    [Scientific Literacy as Enacted Civic Responsability II.]
    [Praha, 24.01.2024-24.01.2024, (W-CST 12/0)]
    R&D Projects: GA TA ČR(CZ) TQ01000365
    Institutional support: RVO:67985955
    Keywords : scientific literacy * sociology of science * philosophy of science * pedagogy
    OECD category: Philosophy, History and Philosophy of science and technology

    Workshop věnovaný pojmu „vědecká gramotnost“ se zvláštním zřetelem k jeho propojení s tzv. občanskou kompetencí žákyň a žáků středních škol. Termín „vědecká gramotnost“ se objevuje v prohlášeních národních i nadnárodních organizací od České školní inspekce po UNESCO, různá pojetí vědecké gramotnosti však směřují k různým vzdělávacím cílům a navrhují rozvíjet v žácích a žákyních různé kompetence Workshop si klade za cíl přispět ke sdílenému vymezení „vědecké gramotnosti“ v návaznosti na přístupy a výsledky filosofie a sociologie vědy.

    Workshop on the concept of „scientific literacy“ with special attention to its connection with the so-called civic competence of high school students. The term „scientific literacy“ appears in the policy statements of national and supranational organizations from the Czech School Inspectorate to UNESCO, but different conceptions of scientific literacy aim at different educational goals and propose the development of different competencies.The workshop aims to contribute to a common definition of „scientific literacy“ in relation to the approaches and results of the philosophy and sociology of science.
    Permanent Link: https://hdl.handle.net/11104/0357026

     
     
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.