Number of the records: 1  

Bilingvní děti a bilingvní výchova: co nám říká současná věda

  1. 1.
    SYSNO ASEP0580293
    Document TypeJ - Journal Article
    R&D Document TypeThe record was not marked in the RIV
    Subsidiary JOstatní články
    TitleBilingvní děti a bilingvní výchova: co nám říká současná věda
    TitleBilingual children and bilingual upbringing: what science tells us.
    Author(s) Jarůšková, Lucie (PSU-E) ORCID, RID, SAI
    Chládková, Kateřina (PSU-E) RID, ORCID, SAI
    Smolík, Filip (PSU-E) RID, ORCID, SAI
    Source TitleVox pediatriae. - : Sdružení praktických lékařů pro děti a dorost České republiky - ISSN 1213-2241
    Roč. 23, č. 10 (2023), s. 23-25
    Number of pages3 s.
    Publication formPrint - P
    Languagecze - Czech
    CountryCZ - Czech Republic
    Keywordsbilingualism ; bilingual upbringing ; language development
    Subject RIVAN - Psychology
    OECD categoryPsychology (including human - machine relations)
    Method of publishingLimited access
    Institutional supportPSU-E - RVO:68081740
    AnnotationTento článek má za cíl představit fenomén bilingvismu –⁠ především co to znamená být bilingvní, jak se bilingvismus odráží v lidské kognici, jak může vypadat bilingvní výchova, a také ukážeme nejčastější mýty, které kolem bilingvismu a jazykového vývoje kolují. Článek nabízí přehled a pohled na problematiku bilingvismu, založený na aktuálních vědeckých poznatcích.
    Description in EnglishThe aim of this article is to introduce the phenomenon of bilingualism: in particular, what it means to be bilingual, how bilingualism is reflected in human cognition, what bilingual upbringing can look like, and also to show the most common myths on bilingualism and language development. The article offers an overview on the issue of bilingualism based on current scientific knowledge.
    WorkplaceInstitute of Psychology
    ContactŠtěpánka Halamová, Halamova@praha.psu.cas.cz, Tel.: 222 222 096
    Year of Publishing2024
    Electronic addresshttps://www.detskylekar.cz/vox-pediatriae-10-2023
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.