Number of the records: 1  

Věk jako zdroj sociální identity

  1. 1.
    SYSNO ASEP0377119
    Document TypeJ - Journal Article
    R&D Document TypeJournal Article
    Subsidiary JČlánek ve WOS
    TitleVěk jako zdroj sociální identity
    TitleAge as a Source of Social Identity
    Author(s) Trusinová, Romana (SOU-Z) RID, ORCID, SAI
    Source TitleSociologický časopis / Czech Sociological Review. - : Sociologický ústav AV ČR, v. v. i. - ISSN 0038-0288
    Roč. 48, č. 1 (2012), s. 131-152
    Number of pages22 s.
    Publication formwww - www
    Languagecze - Czech
    CountryCZ - Czech Republic
    Keywordsage ; age identity ; social identity
    Subject RIVAO - Sociology, Demography
    R&D ProjectsLM2010012 GA MŠMT - Ministry of Education, Youth and Sports (MEYS)
    CEZAV0Z70280505 - SOU-Z (2005-2011)
    UT WOS000302200200006
    AnnotationČlánek se zabývá věkovou identitou coby jednou z možných kolektivních identit jednotlivců. Cílem výzkumu bylo zjistit, které věkové skupiny cítí v dnešní společnosti vyšší míru skupinové identifikace a s čím tato přináležitost souvisí. Teoretická východiska čerpají ze sociální psychologie, z teorie sociální identity a teorie optimální rozlišitelnosti. Empirická část staví na analýze kvantitativních dat z výzkumů European Social Survey Round 4 a International Social Survey Programme 2003.
    Description in EnglishThe article examines age as a possible group identity. It sets out to determine which age groups in society today have a stronger sense of identity and the source of that identity, while drawing on the tenets of social psychology and the theories of social identity and optimal distinctiveness. The analysis is based on representative data for the Czech population over the age of 20 drawn from the European Social Survey Round 4 and the International Social Survey Programme 2003.
    WorkplaceInstitute of Sociology
    ContactEva Nechvátalová, eva.nechvatalova@soc.cas.cz, Tel.: 222 220 924 / linka 351
    Year of Publishing2013
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.