Number of the records: 1  

Zhotovení a prezentace fotografií formou tzv. newprintů

  1. 1.
    0535722 - ÚDU 2021 RIV CZ cze L3 - Certified Methodologys
    Bohdan, Vlado - Mašterová, Katarína
    Zhotovení a prezentace fotografií formou tzv. newprintů.
    [Producing and Presenting Photographs in the Form of „Newprints“.]
    Internal code: Npam č. 48 ; 2021
    Technical parameters: Využití jinými subjekty bez licence. Uživatelé výsledku - pracovníci paměťových institucí uchovávajících vlastní sbírky fotografických negativů ať již jako sbírkové předměty, anebo jako přidružený dokumentační materiál, správci sbírek historických negativů, kurátoři či badatelé (včetně externích), disponující možností zhotovit pro výstavu analogové fotografie, fotografové, kteří se budou podílet na zhotovování newprintů, muzea, archivy, vědecká a akademická pracoviště, ale také archivy komerčních institucí či pozůstalosti fotografů, které jsou dosud v soukromých sbírkách
    Economic parameters: Ekonomické parametry výsledku jsou neměřitelné (výsledek povede ke zlepšení kvality prezentace předmětů kulturního dědictví)
    Certifying body: Ministerstvo kultury ČR, Maltézské náměstí 471/1, 118 11 Praha 1, ČR. Certificate issue date: 05.03.2021
    R&D Projects: GA MK(CZ) DG16P02M002
    Keywords : photography * analogue photography * darkroom * print * Josef Sudek
    OECD category: Arts, Art history

    Jádrem památkového postupu je praktický návod na zhotovení tzv. newprintů - nových analogových fotografií – černobílých bromostříbrných pozitivů (zvětšenin anebo kontaktních kopií) z originálních historických negativů. Předpokladem porozumění postupu je znalost práce v temné komoře. Památkový postup je určen veřejným i soukromým sbírkám a institucím, které usilují o prezentaci negativů již nežijícího fotografa formou pozitivu, blížícího se dílu autora v co nejbližší možné míře. Postup byl vypracován na specifické sbírce negativů Josefa Sudka s náměty reprodukcí uměleckých děl a architektury. Součástí textu jsou teoretická zdůvodnění postupu i ukázky jeho praktického užití.

    The core of the conservation procedure is in the method for making so-called “new prints” – new analogue photographs – black and white gelatine silver-bromide prints (blow-ups or contact copies) of the original historical negatives. The prerequisite for understanding the procedure is knowledge of dark room work. This original procedure is intended for private collections and institutions which aim to present negatives of a deceased photographer in a way which is as close to the author’s original intention as is currently possible. The procedure was developed on a specific collection of Josef Sudek’s negatives with the topic of reproductions of art works and architecture. Theoretical justification for the procedure, as well as examples of its practical outcomes, are also part of the text.
    Permanent Link: http://hdl.handle.net/11104/0319461

     
    FileDownloadSizeCommentaryVersionAccess
    Npam_Newprinty.pdf716.3 MBOtheropen-access
     
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.