Number of the records: 1
O některých miskoncepcích souvisejících se schopností argumentovat
- 1.
SYSNO ASEP 0468697 Document Type K - Proceedings Paper (Czech conf.) R&D Document Type Conference Paper Title O některých miskoncepcích souvisejících se schopností argumentovat Title About some misconceptions related to argumentation skills Author(s) Samková, L. (CZ)
Tichá, Marie (MU-W) RID, SAISource Title Cesty k matematice II. - Praha : Matfyzpress, 2016 / Hromadová J. ; Slavík A. - ISBN 978-80-7378-326-6
S. 58-66Number of pages 9 s. Publication form Print - P Action Cesty k matematice II Event date 22.09.2016 - 23.09.2016 VEvent location Praha Country CZ - Czech Republic Event type CST Language cze - Czech Country CZ - Czech Republic Keywords general statements ; argumentation skills ; inqiry-based education Subject RIV AM - Education R&D Projects GA14-01417S GA ČR - Czech Science Foundation (CSF) Institutional support MU-W - RVO:67985840 Annotation Příspěvek se zaměřuje na různé způsoby prokazování pravdivosti obecných tvrzení (odkazy na autoritu, různé typy empirických argumentů, deduktivní argumenty). Podrobně sleduje argumentační schopnosti budoucích učitelů 1. Stupně ZŠ, zmiňuje často se vyskytující miskoncepce. Jako možnou cestu ke zlepšení argumentačních schopností nabízí badatelsky orientované vyučování. Description in English The contribution focuses on various ways of proving general statements (external convictions, various types of empirical arguments, deductive arguments). We observe in details argumentation skills of future primary school teachers, and mention often occurring misconceptions. We offer inquiry-based education as a possible way to development of argumentation skills. Workplace Mathematical Institute Contact Jarmila Štruncová, struncova@math.cas.cz, library@math.cas.cz, Tel.: 222 090 757 Year of Publishing 2017
Number of the records: 1