Number of the records: 1  

O některých miskoncepcích souvisejících se schopností argumentovat

  1. 1.
    SYSNO ASEP0468697
    Document TypeK - Proceedings Paper (Czech conf.)
    R&D Document TypeConference Paper
    TitleO některých miskoncepcích souvisejících se schopností argumentovat
    TitleAbout some misconceptions related to argumentation skills
    Author(s) Samková, L. (CZ)
    Tichá, Marie (MU-W) RID, SAI
    Source TitleCesty k matematice II. - Praha : Matfyzpress, 2016 / Hromadová J. ; Slavík A. - ISBN 978-80-7378-326-6
    S. 58-66
    Number of pages9 s.
    Publication formPrint - P
    ActionCesty k matematice II
    Event date22.09.2016 - 23.09.2016
    VEvent locationPraha
    CountryCZ - Czech Republic
    Event typeCST
    Languagecze - Czech
    CountryCZ - Czech Republic
    Keywordsgeneral statements ; argumentation skills ; inqiry-based education
    Subject RIVAM - Education
    R&D ProjectsGA14-01417S GA ČR - Czech Science Foundation (CSF)
    Institutional supportMU-W - RVO:67985840
    AnnotationPříspěvek se zaměřuje na různé způsoby prokazování pravdivosti obecných tvrzení (odkazy na autoritu, různé typy empirických argumentů, deduktivní argumenty). Podrobně sleduje argumentační schopnosti budoucích učitelů 1. Stupně ZŠ, zmiňuje často se vyskytující miskoncepce. Jako možnou cestu ke zlepšení argumentačních schopností nabízí badatelsky orientované vyučování.
    Description in EnglishThe contribution focuses on various ways of proving general statements (external convictions, various types of empirical arguments, deductive arguments). We observe in details argumentation skills of future primary school teachers, and mention often occurring misconceptions. We offer inquiry-based education as a possible way to development of argumentation skills.
    WorkplaceMathematical Institute
    ContactJarmila Štruncová, struncova@math.cas.cz, library@math.cas.cz, Tel.: 222 090 757
    Year of Publishing2017
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.