Number of the records: 1  

Model adaptivních schopností pro vývoj českých posuzovacích škál u dětí

  1. 1.
    SYSNO ASEP0468009
    Document TypeK - Proceedings Paper (Czech conf.)
    R&D Document TypeConference Paper
    TitleModel adaptivních schopností pro vývoj českých posuzovacích škál u dětí
    TitleThe model of adaptive behavior for the development of Czech assessment scales for children
    Author(s) Chadimová, L. (CZ)
    Urbánek, Tomáš (PSU-E) RID, ORCID, SAI
    Seifert, M. (CZ)
    Ivanková, K. (CZ)
    Issue dataOlomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2016
    ISBN978-80-244-4963-0
    Source TitlePhD existence 2016: Česko-slovenská psychologická konference (nejen) pro doktorandy a o doktorandech. Sborník odborných příspěvků.. - Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci, 2016 - ISBN 978-80-244-4963-0
    S. 107-111
    Number of pages5 s.
    Publication formOnline - E
    ActionPhD existence VI: česko-slovenská psychologická konference (nejen) pro doktorandy a o doktorandech
    Event date08.02.2016 - 09.02.2016
    VEvent locationOlomouc
    CountryCZ - Czech Republic
    Event typeEUR
    Languagecze - Czech
    CountryCZ - Czech Republic
    Keywordshierarchical cluster analysis ; adaptive behavior ; children
    Subject RIVAN - Psychology
    OECD categoryPsychology (including human - machine relations)
    Institutional supportPSU-E - RVO:68081740
    UT WOS000389054900013
    AnnotationPředstavujeme výsledky shlukové analýzy, která byla provedena v rámci vývoje českých posuzovacích škál adaptivních schopností u dětí a adolescentů. V rámci činnosti NÚV byla svolána skupina 8 odborníků na oblast adaptivních schopností z akademické a výzkumné oblasti i poradenské praxe. Každý člen skupiny obdržel v rámci jednoho setkání celkem 300 otázek, které byly inspirovány některými ze zahraničních či místních nástrojů hodnotících adaptivní schopnosti. Úkolem skupiny bylo rozdělit otázky do kategorií, které se jim z hlediska konstruktu adaptivních schopností a jeho projevů v českém prostředí zdají smysluplné. Na základě výsledků kategorizace byl zpracován výsledný model adaptivních schopností, který se stane podkladem pro strukturování vytvářených posuzovacích škál. Tento model ve svém příspěvku porovnáme s aktuálně užívaným modelem adaptivních schopností dle DSM-V.
    Description in EnglishWe introduce results of cluster analysis conducted during the development of Czech assessment scales of adaptive behavior in children and adolescents. Within the frame of National Institute of Education we organized the group of experts on the topic of adaptive behavior, both from the academical and practical areas. Every member of the expert group obtained 300 items inspired by local or foreign methods of adaptive behavior assessment. The experts were instrued to cathegorize the items, which they found meaningful with regard to the construct of adaptive behavior and its manifestation on the Czech background. Based on results we compiled consequent model of adaptive behavior, that becomes the base structure for newly developed assessment scales. We compare this structure with the model of adaptive behavior used by DSM-V.
    WorkplaceInstitute of Psychology
    ContactŠtěpánka Halamová, Halamova@praha.psu.cas.cz, Tel.: 222 222 096
    Year of Publishing2017
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.