Number of the records: 1
Model adaptivních schopností pro vývoj českých posuzovacích škál u dětí
- 1.
SYSNO ASEP 0468009 Document Type K - Proceedings Paper (Czech conf.) R&D Document Type Conference Paper Title Model adaptivních schopností pro vývoj českých posuzovacích škál u dětí Title The model of adaptive behavior for the development of Czech assessment scales for children Author(s) Chadimová, L. (CZ)
Urbánek, Tomáš (PSU-E) RID, ORCID, SAI
Seifert, M. (CZ)
Ivanková, K. (CZ)Issue data Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2016 ISBN 978-80-244-4963-0 Source Title PhD existence 2016: Česko-slovenská psychologická konference (nejen) pro doktorandy a o doktorandech. Sborník odborných příspěvků.. - Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci, 2016 - ISBN 978-80-244-4963-0
S. 107-111Number of pages 5 s. Publication form Online - E Action PhD existence VI: česko-slovenská psychologická konference (nejen) pro doktorandy a o doktorandech Event date 08.02.2016 - 09.02.2016 VEvent location Olomouc Country CZ - Czech Republic Event type EUR Language cze - Czech Country CZ - Czech Republic Keywords hierarchical cluster analysis ; adaptive behavior ; children Subject RIV AN - Psychology OECD category Psychology (including human - machine relations) Institutional support PSU-E - RVO:68081740 UT WOS 000389054900013 Annotation Představujeme výsledky shlukové analýzy, která byla provedena v rámci vývoje českých posuzovacích škál adaptivních schopností u dětí a adolescentů. V rámci činnosti NÚV byla svolána skupina 8 odborníků na oblast adaptivních schopností z akademické a výzkumné oblasti i poradenské praxe. Každý člen skupiny obdržel v rámci jednoho setkání celkem 300 otázek, které byly inspirovány některými ze zahraničních či místních nástrojů hodnotících adaptivní schopnosti. Úkolem skupiny bylo rozdělit otázky do kategorií, které se jim z hlediska konstruktu adaptivních schopností a jeho projevů v českém prostředí zdají smysluplné. Na základě výsledků kategorizace byl zpracován výsledný model adaptivních schopností, který se stane podkladem pro strukturování vytvářených posuzovacích škál. Tento model ve svém příspěvku porovnáme s aktuálně užívaným modelem adaptivních schopností dle DSM-V.
Description in English We introduce results of cluster analysis conducted during the development of Czech assessment scales of adaptive behavior in children and adolescents. Within the frame of National Institute of Education we organized the group of experts on the topic of adaptive behavior, both from the academical and practical areas. Every member of the expert group obtained 300 items inspired by local or foreign methods of adaptive behavior assessment. The experts were instrued to cathegorize the items, which they found meaningful with regard to the construct of adaptive behavior and its manifestation on the Czech background. Based on results we compiled consequent model of adaptive behavior, that becomes the base structure for newly developed assessment scales. We compare this structure with the model of adaptive behavior used by DSM-V.
Workplace Institute of Psychology Contact Štěpánka Halamová, Halamova@praha.psu.cas.cz, Tel.: 222 222 096 Year of Publishing 2017
Number of the records: 1