Number of the records: 1  

Zlomky ve vyučování matematice na 1. stupni ZŠ : několik postřehů

  1. 1.
    0381372 - MÚ 2013 RIV CZ cze K - Conference Paper (Czech conference)
    Tichá, Marie
    Zlomky ve vyučování matematice na 1. stupni ZŠ : několik postřehů.
    [Fractions in elementary mathematics education : some observations.]
    Jak učit matematice žáky ve věku 10 -16 let : sborník příspěvků celostátní konference. Plzeň: SUMA JČMF, 2012 - (Stehlíková, N.), s. 151-158. ISBN 978-80-86843-34-6.
    [Jak učit matematice žáky ve věku 10 -16 let. Litomyšl (CZ), 20.11.2011-22.11.2011]
    Institutional research plan: CEZ:AV0Z10190503
    Keywords : elementary mathematics education * fractions * representations and interpretations
    Subject RIV: AM - Education

    Článek se zaměřuje na otázky spojené s vytvářením pojmu zlomek. Jsou zmíněny různé interpretace a reprezentace. Ukázány jsou některé mylné představy a časté chyby žáků při řešení úloh a nedostatky ve výuce, které jsou jejich příčinou.

    The article focuses on issues related to the creation of the concept of fraction. Various interpretations and representations are mentioned. Shown are some of the misconceptions and common mistakes of students in solving problems and deficiencies in training, which are their cause.
    Permanent Link: http://hdl.handle.net/11104/0211859

     
    FileDownloadSizeCommentaryVersionAccess
    Ticha3.pdf8196.8 KBPublisher’s postprintrequire
     
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.