Number of the records: 1  

Historie v drážkách. Počátky zvukových záznamů etnické hudby

  1. 1.
    SYSNO ASEP0357042
    Document TypeJ - Journal Article
    R&D Document TypeJournal Article
    Subsidiary JOstatní články
    TitleHistorie v drážkách. Počátky zvukových záznamů etnické hudby
    TitleHistory in the grooves. Beginnings of the recording of ethnic music
    Author(s) Kratochvíl, Matěj (UEF-S)
    Number of authors1
    Source TitleAntropoWebzin
    -, č. 2 (2010), s. 79-83
    Number of pages5 s.
    Publication formWWW - WWW
    Languagecze - Czech
    CountryCZ - Czech Republic
    Keywordsethnomusicology ; phonograph ; traditional music ; music industry
    Subject RIVAC - Archeology, Anthropology, Ethnology
    R&D Projects1QS900580551 GA AV ČR - Academy of Sciences of the Czech Republic (AV ČR)
    CEZAV0Z90580513 - UEF-S (2005-2011)
    AnnotationText zkoumá počátky historie zvukových záznamů etnické či tradiční hudby a některé problémy spojené s analýzou a interpretací historických nahrávek. Tyto záznamy představují důležitý pramen, je ovšem třeba brát v úvahu, že byly pořizovány na základě různých podnětů a pro různé účel a že informace, které obsahují, není vždy snadné správně vykládat. Při poslechu těchto nahrávek v současnosti je tedy třeba brát v úvahu kontext jejich vzniku.
    Description in EnglishThis text examines the early history of the recording of ethnic or traditional music and some of the problems connected with the interpretation and analysis of the historical recording. These recordings represent an important source for research today. We must however take into consideration that the recordings were made with various motivations and for various purposes and that the information they contain is not always easy to interpret. Listening to these early recording today, we must therefore analyze the sound in the context of its origin.
    WorkplaceInstitute of Ethnology
    ContactVeronika Novotná, novotna@eu.cas.cz, Tel.: 532 290 277
    Year of Publishing2011
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.