Number of the records: 1  

Diskursy, instituce a praxe péče o děti do tří let ve francouzsko-české komparativní perspektivě

  1. 1.
    SYSNO ASEP0353981
    Document TypeJ - Journal Article
    R&D Document TypeJournal Article
    Subsidiary JOstatní články
    TitleDiskursy, instituce a praxe péče o děti do tří let ve francouzsko-české komparativní perspektivě
    TitleDiscourses, Institutions and Practical Care Arrangements for Children under the Age of Three in a French-C zech Comparative Perspective
    Author(s) Dudová, Radka (SOU-Z) RID, ORCID, SAI
    Hašková, Hana (SOU-Z) RID, ORCID, SAI
    Source TitleGender, rovné příležitosti, výzkum. - : Sociologický ústav AV ČR, v. v. i. - ISSN 1213-0028
    Roč. 11, č. 2 (2010), s. 36-47
    Number of pages12 s.
    Publication formwww - www
    Languagecze - Czech
    CountryCZ - Czech Republic
    Keywordsdiscoursee ; institutionalism ; childcare
    Subject RIVAO - Sociology, Demography
    R&D ProjectsIAA700280901 GA AV ČR - Academy of Sciences of the Czech Republic (AV ČR)
    GAP404/10/0021 GA ČR - Czech Science Foundation (CSF)
    CEZAV0Z70280505 - SOU-Z (2005-2011)
    AnnotationČlánek přináší komparativní analýzu vývoje institucí péče o děti mladší tří let ve Francii a České Republice. Vysvětluje rozdíly v podobách institucí, politik a úrovně státní podpory za užití komparativní analýzy diskurzů péče o děti, existujících v obou studovaných zemích od konce druhé světové války.
    Description in EnglishThe article offers a comparison of the development of institutions of care for children under three in France and in the Czech Republic. It explains the differences in the forms of institutions, policies and the level of state support with the use of comparative analysis of discourses of childcare, existing since the end of the Second World War in the two countries under study.
    WorkplaceInstitute of Sociology
    ContactEva Nechvátalová, eva.nechvatalova@soc.cas.cz, Tel.: 222 220 924 / linka 351
    Year of Publishing2011
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.