Number of the records: 1  

Numerické modelování dynamických účinků od vibrované piloty

  1. 1.
    SYSNO ASEP0353584
    Document TypeJ - Journal Article
    R&D Document TypeThe record was not marked in the RIV
    Subsidiary JOstatní články
    TitleNumerické modelování dynamických účinků od vibrované piloty
    TitleNumerical modelling of dynamic influence of vibrated pile
    Author(s) Petřík, T. (CZ)
    Stolárik, Martin (UGN-S)
    Number of authors2
    Source TitleSborník vědeckých prací Vysoké školy báňské - Technické univerzity Ostrava. - : Vysoká škola báňská-Technická univerzita - ISSN 1213-1962
    Roč. 10, č. 2 (2010), s. 103-110
    Number of pages4 s.
    Publication formCD-ROM - CD-ROM
    Languagecze - Czech
    CountryCZ - Czech Republic
    Keywordsvibrated pile ; dynamic effects ; Plaxis 2D
    Subject RIVDC - Siesmology, Volcanology, Earth Structure
    R&D ProjectsGA105/09/1415 GA ČR - Czech Science Foundation (CSF)
    CEZAV0Z30860518 - UGN-S (2005-2011)
    AnnotationTato práce se zabývá analýzou dynamických účinků způsobených realizací vibrovaných pilot (v průmyslové zóně Poříčany). Pro numerické modelování bylo použito software s názvem Plaxis 2D. Pro tvorbu výpočtových modelů je využito dat z experimentálních měření provedených Ústavem geoniky AV ČR, v.v.i., Ostrava. Získané výsledky dokumentují, do jaké vzdálenosti dochází k ovlivnění horninového prostředí vlivem rozkmitání vibrátoru.
    Description in EnglishIn this work, we deal with the problem of analyzing the dynamic effects caused by the realization of a vibrated pile (in the industrial zone Poříčany). Software named Plaxis 2D is used for numerical modelling. Experimental measurements carried out by Institute of Geonics AS CR are used for model creation, especially seismic loading. Obtained results document impact of vibrated pile realization on the geological mediums.
    WorkplaceInstitute of Geonics
    ContactLucie Gurková, lucie.gurkova@ugn.cas.cz, Tel.: 596 979 354
    Year of Publishing2011
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.