- Region-of-influence approach to a frequency analysis of heavy precipi…
Number of the records: 1  

Region-of-influence approach to a frequency analysis of heavy precipitation in Slovakia

  1. 1.
    0314361 - ÚFA 2009 RIV DE eng J - Journal Article
    Gaál, E. - Kyselý, Jan - Szolgay, J.
    Region-of-influence approach to a frequency analysis of heavy precipitation in Slovakia.
    [Metoda 'oblasti vlivu' ve frekvenční analýze vydatných srážek na Slovensku.]
    Hydrology and Earth System Sciences. Roč. 12, č. 3 (2008), s. 825-839. ISSN 1027-5606. E-ISSN 1607-7938
    R&D Projects: GA AV ČR KJB300420601
    Institutional research plan: CEZ:AV0Z30420517
    Keywords : regional frequency analysis * region-of-influence approach * pooling groups * extreme precipitation events * L-moments * Slovakia
    Subject RIV: DG - Athmosphere Sciences, Meteorology
    Impact factor: 2.167, year: 2008 ; AIS: 0.862, rok: 2008
    Result website:
    http://www.hydrol-earth-syst-sci.net/12/825/2008/

    The paper compares different approaches to regional frequency analysis with the main focus on the implementation of the region-of-influence (ROI) technique for the modelling of probabilities of heavy precipitation amounts in the area of the Western Carpathians. Various ROI pooling schemes are constructed as combinations of different alternatives of sites’ similarity and pooled weighting factors, and assessed by means of Monte Carlo simulation studies for precipitation annual maxima for the 1-day and 5-day durations.

    Článek srovnává různé přístupy k regionální frekvenční analýze, s důrazem na implementaci metody 'oblasti vlivu' pro modelování pravděpodobností vysokých srážkových úhrnů v oblasti Západních Karpat. Kombinace alternativ míry podobnosti stanic a váhových faktorů jsou použity k vytvoření jednotlivých variant analýzy, jejichž úspěšnost je vyhodnocena pomocí Monte Carlo simulací pro roční maxima 1denních a 5denních srážkových úhrnů.
    Permanent Link: http://hdl.handle.net/11104/0164891
     
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.