Number of the records: 1  

Acting with social sciences and humanities

  1. 1.
    0313446 - SOÚ 2009 RIV eng U - Conference, Workshop Arrangement
    Stöckelová, Tereza - Wohrer, V. - Mayer, K.
    Acting with social sciences and humanities.
    [Sociální a humanitní vědy v akci.]
    [Rotterdam, 23.08.2008, (W-WRD 50/50)]
    Institutional research plan: CEZ:AV0Z70280505
    Keywords : STS * social sciences and humanities
    Subject RIV: AO - Sociology, Demography

    Science and Technology Studies (STS) have until now mainly concentrated on engineering, the natural and medical sciences. Social sciences and humanities (SS&H) have been largely left out, even if these scientific fields contribute equally to enacting the world (Law, Urry 2004) and may be appropriated by society even faster, though in a more invisible way (Mesny 2000). We want to focus in this session on methodological issues and elaborate on the role and position of the researcher in a field perceived as closely related to "one’s own". Besides dealing with reflexivity, impact and complicity as examples for this, we would like to encourage reflection on the notions of discipline and inter-disciplinarity. Therefore one aim of this session is to bring together and discuss thematic and methodological aspects of researching SS&H from versatile perspectives.

    Studia vědy a technologií se doposud soustředila na technické, přírodní a medicínské discipliny. Sociální a humanitní vědy (SS&H) zůstávaly mimo okruh zájmu, přestože tyto vědní obory přispívají stejnou měrou k proměně světa (Law, Urry 2004) a jejich výsledky mohou být společností přivlastňovány ještě rychleji, I když méně viditelně (Mesny 2000). Tato sekce bude zaměřena na metodologické aspekty výzkumu SSH; na roli a pozici výzkumníka v oboru, který je blízký jeho vlastnímu. Kromě reflexivity, impaktu a komplicity se zaměříme také na otázky disciplinarity a interdisciplinarity v sociálních a humanitních vědách. Cílem sekce je také vytvořit výchozí bod pro dlouhodobější diskuze a spolupráci k těmto tématům.
    Permanent Link: http://hdl.handle.net/11104/0164262

     
     
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.