Number of the records: 1  

Využití desky dSPACE 1103 pro řízení aktivních výkonových filtrů

  1. 1.
    SYSNO ASEP0195582
    Document TypeK - Proceedings Paper (Czech conf.)
    R&D Document TypeThe record was not marked in the RIV
    TitleVyužití desky dSPACE 1103 pro řízení aktivních výkonových filtrů
    TitleSome Practical Experience Obtained by Using the System dSPACE 1103 as the Controller of an Active Filter (AF)
    Author(s) Škramlík, Jiří (UE-C)
    Valouch, Viktor (UE-C)
    Source TitleEPVE 2002 Elektrické Pohony a Výkonová Elektronika / Skalický J. ; Feiler Z.. - Brno : Vysoké učení technické v Brně, 2002 - ISBN 80-214-2246-7
    s. 28-31
    Number of pages4 s.
    ActionCelostátní konference EPVE 2002
    Event date12.11.2002-13.11.2002
    VEvent locationBrno
    CountryCZ - Czech Republic
    Event typeCST
    Languagecze - Czech
    CountryCZ - Czech Republic
    Keywordssystem dSPACE 1103 ; active filters ; current harmonics
    Subject RIVJA - Electronics ; Optoelectronics, Electrical Engineering
    R&D ProjectsGA102/00/0483 GA ČR - Czech Science Foundation (CSF)
    AnnotationPříspěvek uvádí praktické zkušenosti z použití systému dSPACE 1103 k řízení aktivních filtrů (AF) pro kompenzaci harmonických proudů nelineární zátěže. Problematika aktivních filtrů je obsáhlá a proto těžiště tohoto příspěvku je použitím zvoleného algoritmu řízení AF prozkoumat možnosti systému dSPACE 1103. Jsou uvedeny výsledky simulace řídícího algoritmu v Simulinku a experimentální výsledky.
    Description in EnglishThe paper presents some practical experience obtained by using the system dSPACE 1103 as the controller of an active filter (AF) for the mitigation of current harmonics of a non-linear load. Among a lot of problems in this field, possibilities and effectiveness of the dSPACE 1103-based control system were studied in particular by using a selected control algorithm of the AF.
    WorkplaceInstitute of Electrical Engineering (until 2005)
    ContactUE-C
    Year of Publishing2003

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.