Percepce a hodnocení interpersonálního chování hráčů počítačových her
1.
SYSNO ASEP
0158214
Document Type
C - Proceedings Paper (int. conf.)
R&D Document Type
Conference Paper
Title
Percepce a hodnocení interpersonálního chování hráčů počítačových her
Title
Valuation of interpersonal traits of players of computer games
Author(s)
Vaculík, Martin (PSU-E)
Source Title
Sociální procesy a osobnost. - Brno : Vydavatelství Masarykvy univerzity, 2001
- ISBN 80-210-2680-4
Pages
s. 224-233
Number of pages
10 s.
Action
Sociální procesy a osobnost
Event date
05.10.2000-06.10.2000
VEvent location
Brno
Country
CZ - Czech Republic
Language
cze - Czech
Country
CZ - Czech Republic
Keywords
social traits ; interpersonal characteristic ; computer games
Subject RIV
AN - Psychology
R&D Projects
GA406/98/1007 GA ČR - Czech Science Foundation (CSF)
CEZ
AV0Z7025918 - PSU-E
Annotation
Výzkum je zaměřen na percepci a hodnocení kategorií interpersonálního chování hráčů počítačových her. K posouzení kategorií interpersonálního chování byl použit dotazník ICL. V první části byla data získaná na úrovni vědomého chování (aktuální já) a na úrovni hodnot(ideální já) srovnávána s normou pro středoškolskou populaci. Byla také zkoumána diskrepance mezi sebepercepcí v kategoriích interpersonálního chování a požadovaným ideálem.
Description in English
The study is focused on interpersonal traits of players of computer games in adolescence. A total 76 players who were suitable for two criterions: a) duration of playing computer games per week (minimum 7 hours), b) duration of interest in computer games (minimum:1 year) was investigated. The Interpersonal Check List (ICL) was used. Differences between players and non-players and differences between players on level of obvious behaviour and ideal self was examined. Significant dissimilarities were discovered.