Number of the records: 1  

Sebehodnocení hráčů počítačových her v adolescenci

  1. 1.
    0158180 - PSU-E 20005014 RIV CZ cze J - Journal Article
    Vaculík, Martin
    Sebehodnocení hráčů počítačových her v adolescenci.
    [Self-esteem of computer games players in adolescence.]
    Československá psychologie. Roč. 44, č. 3 (2000), s. 279-286. ISSN 0009-062X. E-ISSN 1804-6436
    R&D Projects: GA ČR GA406/98/1007
    Institutional research plan: CEZ:AV0Z7025918
    Subject RIV: AN - Psychology
    Impact factor: 0.295, year: 2000

    Výzkumný projekt je zaměřen na sebehodnocení hráčů počítačových her. Zajímali jsme se o celkovou úroveň a strukturu sebehodnocení hráčů počítačových her. Sledovali jsme rozdíly v sebehodnocení mezi hráči, kteří hrají počítačové hry odlišné množství hoodin týdně. Úroveň sebehodnocení hráčů nešeho souboru se pohybuje nad středovou hodnotou škály odpovědí. Mezi skupinami hráčů věnujícími hraní rozdílné množství hodin týdně lze identifikovat odlišnosti v sebehodnocení. Úroveň sebehodnocení klesá s množstvvím hraní počítačových her týdně. Ve struktuře sebehodnocení hráčů počítačových her jsme objevili určité podobnosti se strukturou sebehodnocení středoškoláků i vysokoškoláků.

    This study is focused on self-esteem players of computer games in adolescence. A total of 76 players who were suitable for two criterion: a) duration of playing computer games per week (minimum: 7 hours a week), b) duration of interest in computer gammes (minimum:1 year). The Rosenberg's scale of self-evaluation was used. The relationship between amount playing computer games and self-esteem was discovered. Heavy use of computer games is associated with lower self-esteem. Heavy players scored signifiicantly lower on self-evaluation scale than other players. Similarities in the structure of self-esteem of computer games players and university and grammar school students were found.
    Permanent Link: http://hdl.handle.net/11104/0055618


     
     

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.