Number of the records: 1
Image firmy: současné přístupy
- 1.0158178 - PSU-E 20005012 RIV CZ cze J - Journal Article
Lukášová, R. - Urbánek, Tomáš
Image firmy: současné přístupy.
[Corporate Image: contemporary approaches.]
Zprávy - Psychologický ústav Akademie věd České republiky. Roč. 6, č. 3 (2000), s. 1-11. ISSN 1211-8818
R&D Projects: GA ČR GA406/00/0505
Institutional research plan: CEZ:AV0Z7025918
Subject RIV: AN - Psychology
Příspěvek uvádí současné definice image firmy v marketingové psychologii, které se shodují v tom, že jde o obraz ve vědomí spotřebitelů, který ovlivňuje přednákupní i ponákupní fázi spotřebitelského chování. Výzkumy image jsou orientovány především naa zjišťování role image ve vztahu k dalším faktorům ovlivňujícím obě tyto fáze spotřebitelského chování, protože poznání vzájemných souvislostí je důležité pro tvorbu a implementaci efektivních marketingových strategií. Výzkum těchto souvislostí však narááží na nedostatečně "hluboké" teoretické a metodologické uchopení image v rámci současných psychologických přístupů. Možnými zdroji, které by tuto oblast zcela jistě obohatily, by mohla být témata řešená v současné kognitivní psychologii.295 The paper looks into the question of current definitions of the term "corporate image" in marketing psychology. The definitions all agree in that it is an image in the consumers' mind that influences their pre-purchase as well as the post-purchase behaviour. Research into image focuses primarily on its role in relation to other factors impacting the above two phases of consumer behaviour, because good understanding of mutual relationships is important for the development and implementation of efficcient marketing strategies. The research into such relationship, however, has been hampered by insufficiently "deep" theoretical and methodological grasp of image in contemporary psychological approaches. Topics dealt with by contemporary cognitive psycchology might be possible sources of enrichment for this area.
Permanent Link: http://hdl.handle.net/11104/0055616
Number of the records: 1