Number of the records: 1  

Analysis of Guideline Compliance - a Data Mining Approach

  1. 1.
    0103328 - UIVT-O 20040069 RIV NL eng C - Conference Paper (international conference)
    Svátek, V. - Říha, Antonín - Peleška, Jan - Rauch, J.
    Analysis of Guideline Compliance - a Data Mining Approach.
    [Analýza shody dat s doporučeními - přístup založený na dolování dat.]
    Computer-Based Support for Clinical Guidelines and Protocols. Amsterdam: IOS Press, 2004 - (Kaiser, K.; Miksch, S.; Tu, S.), s. 157-161. Studies in Technology and Informatics, 101. ISBN 1-58603-279-8. ISSN 0926-9630.
    [CGP 2004. Symposium on Computerized Guidelines and Protocols. Prague (CZ), 12.04.2004-14.04.2004]
    R&D Projects: GA MŠMT LN00B107
    Keywords : guideline compliance * data mining * hypertension management
    Subject RIV: BB - Applied Statistics, Operational Research

    While guideline-based decision support typically requires human interaction, online analysis of guideline compliance can be performed to large extent automatically. We examine the possibility of automatic detection of potential non-compliance followed up with (statistical) association mining. Only frequent associations of non-compliance patterns with various patient data are submitted to medical expert for interpretation. The initial experiment was carried out in the domain of hypertension management.

    Zatímco podpora rozhodování na podkladě doporučení typicky vyžaduje lidskou interakci, online analýza shody s doporučeními se může provádět do značné míry automaticky. Zjišťujeme možnost automatické detekce potenciálních neshod s následným hledáním asociací pomocí metod dolování dat. Lékaři se k interpretaci předkládají pouze časté asociace vzorů neshod s různými daty pacientů. Počáteční experiment se prováděl v oblasti diagnostiky a léčby arteriální hypertenze.
    Permanent Link: http://hdl.handle.net/11104/0010639


     
     
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.