Number of the records: 1  

The Personality Types Based on Grime´s C-S-R Typology

  1. 1.
    0102694 - PSU-E 20043003 RIV CZ eng J - Journal Article
    Lukavský, Jiří
    The Personality Types Based on Grime´s C-S-R Typology.
    [Typy osobnosti založené na Grimeho C-S-R typologii.]
    Bulletin PsÚ. Roč. 10, č. 1 (2004), s. 27-35. ISSN 1211-216X
    Institutional research plan: CEZ:AV0Z7025918
    Keywords : Personality typology * C-S-R * Ecology
    Subject RIV: AN - Psychology

    The article introduces a novel personality typology based on ecological classification by Grime. It describes original C-S-R theotry and derives an analogical classification of humans. The psychological analogy is focused on motivation, goal selection, self-esteem and persistence in goal-directed behavior. It propses a broader analogy based on a systemic view of the described types and introduces similar classification of societies or companies.

    Studie sleduje subjektivní valence slov, jejich odlišnosti od jazykových norem a srovnává rozdíly mezi zdravými probandy a psychiatrickými pacienty. Soubor 36 zdravých probandů a 108 psychiatrických pacientů (vyvážený podle diagnózy, pohlaví a věku) byl otestován počítačovou variantou slovního asociačního experimentu. Podnětový protokol se skládal z 10 emočně kladných, 10 emočně záporných a 20 neutrálních slov. Po skončení asociačního experimentu byli probandi požádáni, aby ohodnotili podnětová slova podle toho, jak na ně působí. Analýza takto získaných údajů o subjektivní valenci ukázala významnou tendenci hodnotit neutrální slova spíše jako slova kladná. Tento jev je pravděpodobně způsoben větším subjektivním kontrastem mezi zápornými (ohrožujícími) a neutrálními slovy, než mezi neutrálními a kladnými slovy. Podle celkové tendence hodnotit neutrální slova lépe/hůře lze rozlišit podskupiny souboru pacientů.
    Permanent Link: http://hdl.handle.net/11104/0010037
     
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.