Number of the records: 1  

Soubor postupů a nástrojů pro zkvalitnění tvorby znalostních testů pomocí psychometrických modelů

  1. 1.
    0583827 - ÚI 2024 RIV CZ cze O - Others
    Martinková, Patrícia - Potužníková, E. - Netík, Jan … Total 7 authors
    Soubor postupů a nástrojů pro zkvalitnění tvorby znalostních testů pomocí psychometrických modelů.
    [Collection of procedures and tools for improving the develpoment of educational tests using psychometric models.]
    2023
    R&D Projects: GA TA ČR(CZ) TL05000008
    Institutional support: RVO:67985807
    Keywords : psychometrické modely * znalostní testy * interaktivní aplikace * psychometric models * educational tests * interactive applications
    OECD category: Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
    https://edutest.cs.cas.cz/

    ZÁKLADNÍ ÚDAJE: Martinková, Patrícia - Potužníková, E. - Netík, Jan. Soubor postupů a nástrojů pro zkvalitnění tvorby znalostních testů pomocí psychometrických modelů. 2023. ABSTRAKT: Soubor postupů a nástrojů obsahuje popis psychometrických metod včetně popisu vhodnosti jejich využitı na příslušné typy testů, návody na jejich implementaci v interaktivním rozhraní, moduly interaktivních nástrojů, zdrojové kódy a funkce, vzorové postupy komplexní psychometrické analýzy včetně detekce rozdílů mezi skupinami na úrovni subškál a testových položek a jejich interpretace. Zahrnuje také vzorové zprávy pro tvůrce testů a pro školy.

    MAIN INFORMATION: Martinková, Patrícia - Potužníková, E. - Netík, Jan. Collection of procedures and tools for improving the develpoment of educational tests using psychometric models. 2023. ABSTRACT: The collection of procedures and tools contains a description of the psychometric methods including a description of their suitability for the relevant test types, instructions for their implementation in the interactive application, modules of the interactive tools, source codes and functions, sample procedures for complex psychometric analysis including the detection of differences between groups at the subscale and test item level and their interpretation. It also includes sample reports for test developers and schools.
    Permanent Link: https://hdl.handle.net/11104/0351830

     
     
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.