Number of the records: 1  

Český jazykový atlas 5

  1. 1.
    SYSNO ASEP0472705
    Document TypeB - Monograph
    R&D Document TypeMonograph
    TitleČeský jazykový atlas 5
    TitleCzech Linguistic Atlas 5
    Author(s) Balhar, Jan (UJC-A)
    Bachmannová, Jarmila (UJC-A)
    Čižmárová, Libuše (UJC-A) ORCID
    Fic, Karel (UJC-A)
    Hlubinková, Zuzana (UJC-A)
    Ireinová, Martina (UJC-A) ORCID
    Kloferová, Stanislava (UJC-A)
    Komárková, Zina (UJC-A) ORCID
    Konečná, Hana (UJC-A)
    Šipková, Milena (UJC-A) ORCID
    Konečná, Sabina (UJC-A ed.)
    Přadková, Petra (UJC-A ed.) ORCID
    Šimečková, Marta (UJC-A ed.) ORCID
    Issue dataBrno: Ústav pro jazyk český AV ČR - dialektologické oddělení, 2016
    ISBN978-80-86496-95-5
    Number of pages681 s.
    Number of copyonline
    Publication formOnline - E
    Languagecze - Czech
    CountryCZ - Czech Republic
    Issue2., elektronické, opravené a doplněné vydání
    KeywordsCzech dialects ; dialectology ; geolinguistic
    Subject RIVAI - Linguistics
    R&D ProjectsLM2010013 GA MŠMT - Ministry of Education, Youth and Sports (MEYS)
    AnnotationDílo pojednává o fonologických a syntaktických rozdílech v českých nářečích a o nářečním tvoření adverbií. Dále se zabývá rozdíly v mluvě mladé generace ve městech a představuje shodné izoglosy dialektických jevů - elektronická verze.
    Description in EnglishThe work deals predominatingly with phonologic and syntactic differences in Czech dialects and with dialectal word-formation of adverbs. Further it is focused on differences in the speech of young generation in Czech towns and cities and also presents summary maps of differential phenomena in Czech dialects - electronic version.
    WorkplaceThe Czech Language Institute
    ContactYvona Tesařová, tesarova@ujc.cas.cz, Tel.: 225 391 406 ; Marie Chybová, m.chybova@ujc.cas.cz, Tel.: 532 290 515 ; Helena Svobodová, knihovna.dial.brno@ujc.cas.cz, Tel.: 532 290 266
    Year of Publishing2017
    Electronic addresshttp://cja.ujc.cas.cz/CJA5/
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.