Number of the records: 1  

SMV-2022-45: Konstrukce modulu Ramanovské optické pinzety

  1. 1.
    SYSNO ASEP0566452
    Document TypeV - Research Report
    R&D Document TypeV - Research Report
    TitleSMV-2022-45: Konstrukce modulu Ramanovské optické pinzety
    TitleSMV-2022-45: Design of the Raman optical tweezers module
    Author(s) Šerý, Mojmír (UPT-D) RID, SAI
    Issue dataBrno: Masarykova univerzita, Lékařská fakulta, 2022
    Number of pages4 s.
    Publication formPrint - P
    Languagecze - Czech
    CountryCZ - Czech Republic
    Keywordsoptical tweezers ; Raman spectroscopy
    Subject RIVBH - Optics, Masers, Lasers
    OECD categoryOptics (including laser optics and quantum optics)
    Next sourceNon-public resources
    AnnotationKonstrukce modulu Ramanovské optické pinzety. Výsledkem výzkumu je laserový mikroskopový adaptér, který umožňuje zavedení svazku laserového záření optickým vláknem do optické soustavy mikroskopu. Mikroobjekt je zachycen ve fokusovaném laserovém svazku v blízkosti jeho ohniska. Zachycený mikroobjekt zůstává fixován v zorném poli mikroskopu a může být přemístěn vzhledem k okolí pomocí pohybu stolku mikroskopu. Objektiv mikroskopu je použit pro zobrazení zorného pole mikroobjektů a také fokusuje laserový svazek.
    Description in EnglishDesign of the Raman optical tweezers module. The result of the research is a laser microscope adapter, which allows the introduction of a beam of laser radiation through an optical fiber into the optical system of a microscope. The micro-object is captured in the focused laser beam near its focal point. The captured micro-object remains fixed in the field of view of the microscope and can be moved relative to its surroundings by movement of the microscope stage. The microscope objective is used to display the field of view of the micro-objects and also focuses the laser beam.
    WorkplaceInstitute of Scientific Instruments
    ContactMartina Šillerová, sillerova@ISIBrno.Cz, Tel.: 541 514 178
    Year of Publishing2023
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.