Number of the records: 1  

Cesty zdokonalování kultury vyučování matematice

  1. 1.
    0312196 - MÚ 2009 RIV CZ cze M - Monography Chapter
    Hošpesová, A. - Tichá, Marie
    Kvalifikovaná pedagogická reflexe - cesta ke zlepšení kultury vyučování?
    [Qualified pedagogical reflection - is it the way of enhancement of mathematics classroom culture?]
    Cesty zdokonalování kultury vyučování matematice. České Budějovice: Jihočeská univerzita v Č. Budějovicích, 2007 - (Hošpesová, A.; Stehlíková, N.; Tichá, M.), s. 49-80. ISBN 978-80-7394-052-2
    R&D Projects: GA ČR GA406/05/2444
    Institutional research plan: CEZ:AV0Z10190503
    Keywords : mathematics classroom culture * subject didactical competence * qualified pedagogical reflection
    Subject RIV: AM - Education

    V kapitole monografie je ukázána klíčová role kvalifikované pedagogické reflexe v procesu rozvíjení profesní kompetence učitele. Jsou uvedeny příklady postupného vývoje reflexí od neformálních diskusí k hlubokému hodnocení vyučování matematice z hlediska tématu, jeho didaktického zpracování, až k návrhům vlastních vyučovacích experimentů.

    In the chapter of monograph key role of qualified pedagogical reflection in the process of improvement teacher´s professional competence is shown. Starting points are examples of consecutive reflections development from informal discussions to deep evaluation of mathematics instruction from the perspective of topics and its didactical elaboration to the proposal of own teaching experiment.
    Permanent Link: http://hdl.handle.net/11104/0163326

     
     
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.