Number of the records: 1  

COIL with supersonic injection of chemically produced atomic iodine

  1. 1.
    0096416 - FZÚ 2008 RIV US eng C - Conference Paper (international conference)
    Jirásek, Vít - Špalek, Otomar - Čenský, Miroslav - Kodymová, Jarmila - Picková, Irena - Jakubec, Ivo
    COIL with supersonic injection of chemically produced atomic iodine.
    [COIL se supersonickou injektáží chemicky produkovaného atomárního jodu.]
    Proceedings of the 16th Symposium of Gas Flow, Chemical Lasers, and High Power Lasers. Bellingham: SPIE, 2007 - (Schuocker, D.), 63462J/1-63462J/5. Proceedings of SPIE, 6346. ISBN 978-0-8194-6430-9.
    [International symposium on gas flow, chemical lasers, and high-power lasers /16./. Gmunden (AT), 04.09.2006-08.09.2006]
    R&D Projects: GA ČR GA202/05/0359
    Grant - others:USAF EOARD(US) FA8655-05-M-4027
    Institutional research plan: CEZ:AV0Z10100523; CEZ:AV0Z40320502
    Keywords : chemical oxygen-iodine laser * atomic iodine * supersonic mixing
    Subject RIV: BH - Optics, Masers, Lasers

    An advanced Chemical Oxygen-Iodine Laser (COIL) was studied using the chemical generation of atomic iodine. Atomic iodine is produced by the reaction of atomic chlorine or fluorine with hydrogen iodide (HI) in two separated reactors tightly attached to the supersonic laser cavity and injected into the flow of singlet oxygen through the supersonic orifices downstream the laser nozzle throat. Small signal gain and laser power were measured and compared with subsonic mixing.

    Publikace obsahuje výsledky experimentálního výzkumu chemické produkce atomárního jodu pro chemický kyslík-jodový laser (COIL). Atomární jod generovaný v oddělených reaktorech byl injektován supersonicky do proudu singletového kyslíku. Hodnoty měřeného zesílení na laserovém přechodu a výkon laseru byly porovnávány s hodnotami získanými při subsonickém míchání chemických reaktant pro produkci atomárního jodu.
    Permanent Link: http://hdl.handle.net/11104/0155786

     
     
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.